Ve dnech od 16.12.2024 do 3.1.2025 bude Autonabíjení nabíjet baterky a užívat si vánoční čas. Při objednávce v tomto termínu a její úhradě obdržíte fakturu o úhradě, zboží však bude expedováno 6.1.2025.

330e

Nejprodávanější

Wallbox Pulsar Plus cerna
od 19 560 Kč –5 %
Wallbox Pulsar PLUS
Skladem
Kód: PLP1-0-2-4-9-002
Původně: 19 560 Kč  (–5 %)
od 18 490 Kč
(od 15 280,99 Kč bez DPH)
Wallbox A EV
Autonabíjení WLBX
Ve výrobě
Kód: WLBX-T2-16
 
od 11 990 Kč
(od 9 909,09 Kč bez DPH)
Webasto Pure II Black Edition
18 490 Kč –20 %
Webasto Pure II Black Edition
Skladem
Kód: 5110495C
Původně: 18 490 Kč  (–20 %)
14 790 Kč
(12 223,14 Kč bez DPH)
Ratio SOLID
Ratio SOLID
Skladem
Kód: 38810
 
od 17 590 Kč
(od 14 537,19 Kč bez DPH)
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
 
od 3 190 Kč
(od 2 636,36 Kč bez DPH)
Webasto Next
od 20 690 Kč–10 %
Webasto Next
Skladem
Kód: 5111121F
Původně: 20 690 Kč  (–10 %)
od 18 620 Kč
(od 15 388,43 Kč bez DPH)
Autonabijeni GO 3,7
 
8 990 Kč
(7 429,75 Kč bez DPH)
Juice Booster 2
JUICE BOOSTER 2
Skladem
Kód: EL-JB2BWS
 
26 990 Kč
(22 305,79 Kč bez DPH)
TRYDAN T2 kabel
Trydan
Objednáno
Kód: TRY32-3-S-F
 
od 19 990 Kč
(od 16 520,66 Kč bez DPH)
88 položek celkem
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
Tip
od 2 636,36 Kč bez DPH
od 3 190 Kč
Kód: CHRG-T2-37-5M
Charging cable T2 T2
3 545,45 Kč bez DPH
4 290 Kč
Kód: 30560
Charging cable T2 T2 sfeer2
4 123,97 Kč bez DPH
4 990 Kč
Kód: 30580S
Premium Straight Cable T2 T2 black
Akce Tip
5 990 Kč –15 %
4 206,61 Kč bez DPH
5 090 Kč
Kód: 39802
76971 2000 int 04
od 4 702,48 Kč bez DPH
od 5 690 Kč
Kód: 1623506
79915 1000 int 04 Kód: 1627131
39809 Premium Cable Hero Shot background zwart (003)
5 363,64 Kč bez DPH
6 490 Kč
Kód: 39809
Autonabijeni GO 3,7
Tip + dárek zdarma
7 429,75 Kč bez DPH
8 990 Kč
Kód: GO-T2-37
PB251369alfa
Akce + dárek zdarma
od 9 490 Kč–5 %
od 7 429,75 Kč bez DPH
od 8 990 Kč
Kód: 1757/5 M
Nahoru
Další produkty

Trojkové BMW nabízí i plug-in hybrid s označením 330e. Jak už číslovka napovídá, patří mezi nejsilnější motorizace BMW řady 3. Ale zároveň je cílem snížit spotřebu a tím i emise. Pojďme se tedy podívat, jak to funguje v reálu a jaká je skutečná spotřeba BMW 330e.

BMW 330e je spíše sportovní sedan než rodinné auto

BMW řady 3 je prémiový sedan střední, který už designem dává najevo své sportovní ambice. Tvarem jde sice o klasický sedan, ale sportovní rysy nezapře. I na prostoru uvnitř je znát, že BMW 330e, zejména s karoserií sedan není koncipováno primárně jako rodinné auto.

 

BMW 330e - zepředu
BMW 330e – zepředu

Zavazadlový prostor a prostor na zadních sedačkách BMW 330e Sedan

Zavazadlový prostor je u plug-in hybridního BMW 330e mělčí než u ostatních motorizací BMW řady 3, takže pro větší využitelnost je určitě u plug-in hybridu lepší verze kombi, kde je alespoň možnost využít i prostor nad roletou. Pokud jde o místo pro posádku, ani v tomto ohledu, zejména na zadních sedačkách, není místa nadbytek. Se svojí výškou 192 cm se sice „za sebe“ vejdu, ale nemám prakticky žádné místo před koleny, takže si nedokážu představit takto cestovat na delší trase.

 

BMW 330e - prostor vzadu
BMW 330e – prostor vzadu

Jízdní vlastnosti jsou silnou stránkou BMW 330e

Hlavní parketou trojkového BMW je totiž radost z jízdy a ve spojení s plug-in hybridní motorizací 330e má opravdu skvělou dynamiku. Pod kapotou je totiž 292 koní, které s autem umí opravdu slušně zahýbat. U BMW řady tři ale rozhodně nejde jen o zrychlení v přímce. Auto v zatáčkách jede jako po kolejích, ale když si zapněte režim xTreme Sport a chcete si trochu zablbnout, dovolí vám i nějaký ten menší driftík. Nutno ale dodat, že při pokusu o větší drift už zasáhne stabilizace.

 

BMW 330e - zezadu a z boku
BMW 330e – zezadu a z boku

BMW 330e v testu ujelo 61 km jen na elektřinu

Přestože se silnější plug-in hybridní trojkou, je i spousta zábavy, hlavním cílem tohoto pohonu je snížení spotřeby a tím i emisí. První možností, jak toho dosáhnout, je jezdit kratší trasy jen na elektrický pohon. Při testu elektrického dojezdu, kdy jezdím rychlostí do 90 kilometrů za hodinu, jsem takto ujel velmi pěkných 61 kilometrů na jedno nabití. BMW 330ezvládá v čistě elektrickém režimu i dálničních 130 kilometrů za hodinu, ale touto rychlostí samozřejmě tak daleko nedojedete.

 

BMW 330e - nabíjecí zásuvka Mennekes
BMW 330e – nabíjecí zásuvka Mennekes

Spotřeba BMW 330e při ustálených rychlostech, na elektřinu i benzín

Zatímco při 90 kilometrech za hodinu je spotřeba elektřiny 15,4 kilowatthodiny na 100 kilometrů, na rychlostní silnici je to mírně přes 19 kilowatthodin a na dálnici pak již 23 a půl kilowatthodiny na 100 km. Když se baterie vybije a BMW 330e jede na benzín, je jeho spotřeba na běžné silnici 4,9 litrů na 100 kilometrů, na rychlostní silnici stoupne na 6,1 litrů a na dálnici na 7,3 litrů na každých 100 kilometrů.

 

BMW 330e - označení motorizace (plug-in hybrid)
BMW 330e – označení motorizace (plug-in hybrid)

V ideálním případě jezdí BMW 330e v hybridním režimu

V ideálním případě ale BMW 330e jezdí delší trasy v hybridním režimu. Pokud si totiž delší trasu zadáte do vestavěné navigace, auto si chytře rozvrhne energii v baterii na celou trasu, což je efektivnější. Takto byla spotřeba při jízdách po městě během celého testu 2,4 litrů na 100 kilometrů. Nelze ale vyhodnotit spotřebu elektřiny, protože tu v hybridním režimu auto neukazuje.

 

BMW 330e - interiér
BMW 330e – interiér

Skutečná spotřeba BMW 330e pod 4 a půl litru na 100 km

Kombinovaný přibližně 60kilometrový okruh auto zvládlo se spotřebou 2,7. litrů na100 kilometrů a k tomu 19 kilowatthodin na 100 kilometrů podle nabíjení. Skutečná spotřeba za celý test podle tankování byla 4,4 litrů benzínu na100 kilometrů a k tomu 10 a půl kilowatthodiny na 100 kilometrů podle nabíjení. Kompletní tabulku naměřených hodnot včetně přepočtu na cenu za kilometr naleznete pod článkem.

 

BMW 330e - skutečná spotřeba
BMW 330e – skutečná spotřeba

Závěr testu skutečné spotřeby BMW 330e

BMW 330e tedy poskytne nejen skvělý požitek z jízdy, ale umí být i úsporné. A jak už to u plug-in hybridů bývá, čím kratší trasy jezdíte a čím častěji nabíjíte, tím úsporněji jezdíte. A BMW za časté nabíjení a kilometry ujeté na elektřinu své zákazníky i odměňuje a motivuje je tak, aby se chovali ekologicky.

 

BMW 330e 215 kW – plug-in hybrid (9/2020) náklady
spotřeba benzínu ve městě (ujeto 106,8 km) 2,36* l/100 km 0,65* Kč/km
spotřeba mimo město (90 km/h) 4,85 l/100 km 1,35 Kč/km
spotřeba na rychlostní silnici (110 km/h) 6,06 l/100 km 1,69 Kč/km
spotřeba na dálnici (130 km/h) 7,25 l/100 km 2,02 Kč/km
kombinovaný okruh Usporne.info 2,7 l/100 km 1,32 Kč/km
19,12 kWh/100 km
celkem za celý test (ujeto 537,5 km) 10,53 kWh/100 km 1,55 Kč/km
4,44 l/100 km
Kombinovaná spotřeba – norma 1,8 l/100 km rozdíl: 144,44%
Spotřeba elektřiny ve městě (navíc k benzínu)
spotřeba ve městě (ujeto 106,8 km) nezjištěno kWh/100 km nezjištěno Kč/km
Spotřeba elektřiny při ustálených rychlostech (jízda pouze na elektřinu)
spotřeba mimo město (90 km/h) 15,35 kWh/100 km 0,45 Kč/km
spotřeba na rychlostní silnici (110 km/h) 19,1 kWh/100 km 0,57 Kč/km
spotřeba na dálnici (130 km/h) 23,55 kWh/100 km 0,70 Kč/km
Cena elektřiny počítána dle průměrné ceny, kterou jsem v době ceny měl doma (2,96 Kč/kWh)

 

*) pro vyčíslení kompletních nákladů ve městě by bylo nutné přičíst i spotřebu elektřiny v městském provozu, což kterou ale nebylo možné vyhodnotit, protože ji auto v hybridním režimu neukazuje

Zdroj: Usporne.info