Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

X5 xDrive40(5)e

Nejprodávanější

Wallbox Pulsar Plus cerna
od 18 890 Kč–4 %
Wallbox Pulsar PLUS
Skladem
Kód: PLP1-0-2-4-9-002
Původně: 18 890 Kč  (–4 %)
od 17 990 Kč
(od 14 867,77 Kč bez DPH)
Wallbox A EV
od 14 990 Kč –20 %
Autonabíjení WLBX
Skladem
Kód: WLBX-T2-16
Původně: 14 990 Kč  (–20 %)
od 11 990 Kč
(od 9 909,09 Kč bez DPH)
webasto pure black edition 1
Webasto Pure II Black Edition
Skladem
Kód: 5110496A
 
od 13 990 Kč
(od 11 561,98 Kč bez DPH)
Wallbox Ratio SOLID
Wallbox Ratio SOLID
Skladem
Kód: 38810
 
od 17 590 Kč
(od 14 537,19 Kč bez DPH)
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
 
3 090 Kč
(2 553,72 Kč bez DPH)
webasto next wallbox
Webasto Next
Skladem
Kód: 5111121E
 
od 20 990 Kč
(od 17 347,11 Kč bez DPH)
Přenosný Wallbox | Zásuvka
Přenosný Wallbox | Zásuvka
Skladem
Kód: 2364/11
 
od 10 990 Kč
(od 9 082,64 Kč bez DPH)
Autonabijeni GO 3,7
 
8 990 Kč
(7 429,75 Kč bez DPH)
Wallbox Cooper
Wallbox Cooper SB
Skladem
Kód: CPB1-S-2-4-8-002
 
23 890 Kč
(19 743,80 Kč bez DPH)
84 položek celkem
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
Tip
2 553,72 Kč bez DPH
3 090 Kč
Kód: CHRG-T2-37
Charging cable T2 T2
Tip
3 545,45 Kč bez DPH
4 290 Kč
Kód: 30560
Charging cable T2 T2 sfeer2
4 123,97 Kč bez DPH
4 990 Kč
Kód: 30580S
76971 2000 int 04
od 4 702,48 Kč bez DPH
od 5 690 Kč
Kód: 1623506
Premium Straight Cable T2 T2 black
4 950,41 Kč bez DPH
5 990 Kč
Kód: 39802
79915 1000 int 04 Kód: 1627131
Škoda iV Charger Connect
Výprodej
od 24 700 Kč–76 %
od 4 950,41 Kč bez DPH
od 5 990 Kč
Kód: 5LA915686A
39809 Premium Cable Hero Shot background zwart (003)
5 446,28 Kč bez DPH
6 590 Kč
Kód: 39809
Autonabijeni GO 3,7
Tip + dárek zdarma
7 429,75 Kč bez DPH
8 990 Kč
Kód: GO-T2-37
Nahoru
Další produkty

Kategorie vozů SUV, obzvlášť těch největších a nejluxusnějších, není mezi čtenáři našeho magazínu právě oblíbená. Chápeme. Přesto jsme jednoho jejího zástupce vyzkoušeli.

 

auto plug-in hybrid test BMW X5 xDrive40e

Luxus, prostor a k tomu, jako třešnička na dortu, i zásuvka. Tak by se ve zkratce dalo shrnout plug-in hybridní SUV BMW X5 xDrive40e.
foto: Hybrid.cz
 

Auta typu SUV se prodávají a budou prodávat stále lépe, ať chceme nebo ne. Dokazuje to ostatně i Škoda se svými nejnovějšími modely Kodiaq a Karoq. Lidé je chtějí, lidé je kupují!

Dokonce i taková, jejichž celé označení zní "BMW X5 xDrive40e iPerformance". Čtyřkolka, která umí čistě na baterie oficiálně ujet až 30 km, by si papírově měla říct o 3,3-3,4 l/100 km. Ale tomu samozřejmě nikdo nevěří.

 

auto plug-in hybrid test BMW X5 xDrive40e

Nabíjecí zásuvka je nad levým předním blatníkem a opět nemá žádný prolis nebo jiný návodný prvek, kterým by bylo možné ji snadno a rychle - bez dlouhého zaučování - na první stisknutí otevřít..
foto: Hybrid.cz
 

Jak to tak se spotřebou plug-in hybridů bývá, pravda je to totiž pouze na prvních 100 kilometrech a při hodně opatrné jízdě. Reálně jsme s tímhle "tankem" dokázali čistě na elektřinu ujet maximálně kolem 25 kilometrů při spotřebě kolem 6,5 l/100 km.

Jakmile 9kWh baterie dojde na svůj spodní limit a vy si budete chtít jízdu i nadále užívat, spotřeba se velmi rychle vyhoupne klidně k 9-10 l/100 km.

 

auto plug-in hybrid test BMW X5 xDrive40e

Interiér současné produkce plug-in hybridů od BMW by podle nás potřeboval trochu popostrčit směrem k současnosti.
foto: Hybrid.cz
 

Není se moc čemu divit. Pohotovostní hmotnost 2305 kg a max. kombinovaný výkon 230 kW/450 Nm si vybírají svou daň. Samotný elektromotor BMW X5 xDrive40e má výkon 83 kW/250 Nm a dokáže auto pohánět do rychlosti 120 km/h.

O zbytek se stará turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec TwinPower Turbo o výkonu 180 kW/250 Nm. Vše doplňuje osmistupňová automatická převodovka Steptronic.

 

auto plug-in hybrid test BMW X5 xDrive40e

Luxusní sedačky si budete užívat při každé jízdě.
foto: Hybrid.cz
 

A jak to všechno šlape dohromady? Jako bavorské motorové hodinky. Je to luxusní, je to obří a přepychové. Trochu moc se ale naklání v zatáčkách a kufr byste asi taky čekali větší (500 l, 1720 l po sklopení zadních sedadel; naftová verze má standardně +150 l).

BMW X5 xDrive40e je totiž vskutku rozměrné auto. S 4886 mm délky, 1938 mm šířky a 1762 mm výšky nezapadne na žádném parkovišti. S tímhle oblým tankem budete vyčnívat všude. Což většinou taky chcete, když už si ho kupujete.

 

auto plug-in hybrid test BMW X5 xDrive40e

Od auta za dva miliony nečekáte žádné velké seky - a u BMW X5 xDrive40e se jich ani nedočkáte.
foto: Hybrid.cz
 

Příjemným překvapením byl pro nás zvuk motoru, který není příliš hlasitý, ale dobře dokresluje sílu a celkové jízdní možnosti auta. Vynikající je samozřejmě také odhlučnění kabiny, které pak dává právě zvuku motoru dobře vyniknout.

Lithium-iontová baterie pod kufrem má kapacitu 9,2 kWh. Ze zásuvky si ale vybité auto vezme něco kolem 8 kWh skrze palubní nabíječku o max. výkonu 3,7 kW/16 A.

Luxus z minulého desetiletí

Jakkoliv je ale BMW X5 xDrive40e luxusní a přepychový zejména co do zpracování a výběru materiálů, podobně jako u BMW 225xe jsme se nemohli ubránit místy poněkud obstarožnímu pocitu. Obrazovka 10,2" LCD displeje už je sice dotyková, ale přehlednost ovládání infotainmentového systému je pro BMW nováčky na bodě mrazu.

 

auto plug-in hybrid test BMW X5 xDrive40e

Cestující vpředu i vzadu mají víc než dostatek místa.
foto: Hybrid.cz
 

auto plug-in hybrid test BMW X5 xDrive40e

foto: Hybrid.cz
 

Přístrojová deska je v horní polovině analogová (čísla a ručičky) a ve spodní digitální. Tohle už by také zasloužilo posunout víc směrem do 21. století - bavíme se tu přeci o prémiovém segmentu.

Ceníková cena BMW X5 xDrive40e iPerformance začíná na 1 953 900 Kč (vč. DPH). Pro srovnání, stejně výkonná dieselová verze xDrive40d s šestiválcovým třílitrem a kombinovanou spotřebou 6,9 l/100 km vyjde na 1 882 400 Kč (vč. DPH).

 

auto plug-in hybrid test BMW X5 xDrive40e

foto: Hybrid.cz
 

auto plug-in hybrid test BMW X5 xDrive40e

foto: Hybrid.cz
 

Za necelé dva miliony korun si v BMW X5 xDrive40e kupujete přepych určený pro dlouhé cesty Evropou a vlastně kamkoliv, kam vede alespoň trochu slušná silnice. Stotisícový příplatek za možnost ujet lehce přes 20 km čistě na elektřinu je pak už uvážení každého kupujícího a tom, zda se chce prezentovat jako technologický trendsetter.

Faktem je, že pokud nemáte nabíjecí zásuvku přímo v garáži, co nejlépe po ruce ihned po vystoupení z auta, neustálé připojování a odpojování kvůli 20 km prostě časem omrzí. Podobně jako u staré verze Prius plug-in hybridu.

 

auto plug-in hybrid test BMW X5 xDrive40e

foto: Hybrid.cz
 

auto plug-in hybrid test BMW X5 xDrive40e

foto: Hybrid.cz
 

Auto navíc disponuje 85l nádrží na benzin, která vás dokáže i při průměrné spotřebě 10 l/100 km dopravit opravdu daleko, takže si pak na nějakou zásuvku (nad levým předním blatníkem) ani nevzpomenete.

A a závěr, jen tak pro zajímavost. Automobilce BMW se jen za říjen podařilo prodat téměř 10 000 svých aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů (přesně 9405). To je úctyhodný výkon, který si zaslouží pozornost.

 

auto plug-in hybrid test BMW X5 xDrive40e

BMW X5 xdrive40e není snadné hodnotit. Je to samozřejmě vynikající auto, ale je to i dobrý plug-in hybrid? Má vůbec jako plug-in hybrid smysl? Tam není odpověď úplně jednoznačná.
foto: Hybrid.cz
 
Zdroj: Hybrid.cz