Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

A7 Sportback TFSI e

Nejprodávanější

Wallbox Pulsar Plus cerna
od 18 890 Kč–4 %
Wallbox Pulsar PLUS
Skladem
Kód: PLP1-0-2-4-9-002
Původně: 18 890 Kč  (–4 %)
od 17 990 Kč
(od 14 867,77 Kč bez DPH)
Wallbox A EV
od 14 990 Kč –20 %
Autonabíjení WLBX
Skladem
Kód: WLBX-T2-16
Původně: 14 990 Kč  (–20 %)
od 11 990 Kč
(od 9 909,09 Kč bez DPH)
Autonabijeni GO 11kW
 
10 490 Kč
(8 669,42 Kč bez DPH)
webasto pure black edition 1
Webasto Pure II Black Edition
Skladem
Kód: 5110496A
 
od 13 990 Kč
(od 11 561,98 Kč bez DPH)
Wallbox Ratio SOLID
Wallbox Ratio SOLID
Skladem
Kód: 38810
 
od 17 590 Kč
(od 14 537,19 Kč bez DPH)
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
 
3 690 Kč
(3 049,59 Kč bez DPH)
Charging cable T2 T2
 
4 590 Kč
(3 793,39 Kč bez DPH)
webasto next wallbox
Webasto Next
Skladem
Kód: 5111121E
 
od 20 990 Kč
(od 17 347,11 Kč bez DPH)
Přenosný Wallbox | Zásuvka
Přenosný Wallbox | Zásuvka
Skladem
Kód: 2364/11
 
od 10 990 Kč
(od 9 082,64 Kč bez DPH)
84 položek celkem
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
Tip
3 049,59 Kč bez DPH
3 690 Kč
Kód: CHRG-T2-11
Charging cable T2 T2
Tip
3 793,39 Kč bez DPH
4 590 Kč
Kód: 30760
Charging cable T2 T2 sfeer2
4 537,19 Kč bez DPH
5 490 Kč
Kód: 30780S
phoenix
od 4 785,12 Kč bez DPH
od 5 790 Kč
Kód: 1623508
Premium Straight Cable T2 T2 black
od 4 950,41 Kč bez DPH
od 5 990 Kč
Kód: 39820
Škoda iV Charger Connect
Výprodej
od 24 700 Kč–76 %
od 4 950,41 Kč bez DPH
od 5 990 Kč
Kód: 5LA915686A
79915 1000 int 04
5 611,57 Kč bez DPH
6 790 Kč
Kód: 1627135
39809 Premium Cable Hero Shot background zwart (003)
6 355,37 Kč bez DPH
7 690 Kč
Kód: 39829
Autonabijeni GO 11kW
Tip + dárek zdarma
8 669,42 Kč bez DPH
10 490 Kč
Kód: GO-T2-11
Nahoru
Další produkty

Audi A7 je v podstatě sportovně tvarovaný liftback s technikou sedanu A6, ale sportovnější tvar karoserie přináší i lepší aerodynamiku a teoreticky nižší spotřebu. Pojďme se tedy podívat, jak to funguje ve spojení s plug-in hybridní motorizaci 55 TFSI e Quattro a jaká je skutečná spotřeba.

Audi A7 Sportback je překvapivě prostorné auto

Audi A7 Sportback je liftback s výrazně sportovní siluetou. Přesto je ale i na zadních sedačkách překvapivě dost místa na to, abych se tam i při výšce přes 190 centimetrů za sebe vešel. Ale zavazadlový prostor je u plug-in hybridu poměrně mělký, kvůli bateriím pod ním. Pokud ale potřebujete velký kufr, můžete si pořídit A6 Avant se stejnou motorizací.

 

Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro - zezadu / z boku
Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – zezadu / z boku

Výkonný plug-in hybrid Audi A7 55 TFSI e Quattro

Jak už označení pohonu 55 TFSI e Quattro napovídá, jde o výkonný plug-in hybrid s pohonem všech kol. Základem je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 185 kW, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 105 kW. Maximální systémový výkon je 270 kW, tedy 367 koní. Z nuly na stovku se rozjede za 5,7 sekund a maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Vedle této motorizace Audi A7 nabízí ještě slabší verzi 50 TFSI e Quattro.

 

Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro - označení motorizace
Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – označení motorizace (plug-in hybrid)

Audi A7 Sportback dobře sedí v rychlých táhlých zatáčkách

Díky nízkému těžišti, výbornému podvozku a pohonu všech kol má Audi A7 Sportback dobré jízdní vlastnosti v zatáčkách, zejména těch táhlých a rychlých. Při ostrém průjezdu prudšími zatáčkami ale překvapivě přichází poměrně výrazná nedotáčivost a více než dvoutunové auto se sune po předku ven ze zatáčky.

 

Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro - zepředu
Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – zepředu

Podvozek Audi A7 55 TFSI e je komfortní i na D1

Při komfortním nastavení auta umí podvozek Audi A7 Sportback také velmi dobře tlumit nerovnosti, což jsem si vyzkoušel při cestě z Prahy do Brna a zpět po „legendární“ D1. A pokud takto delší trasu zadáte do navigace auto se samo přepne do hybridního režimu a naplánuje si využití energie v baterii tak, aby to bylo co nejefektivnější.

 

Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro - zezadu
Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – zezadu

Dlouhá dálniční trasa s Audi A7 55 TFSI e za necelých 6 litrů

Takže když jsem jel za den trasu dlouhou 630 kilometrů a baterie byla nabitá jen ráno, při odjezdu z domova, byla spotřeba velmi pěkných 5,7 litrů na 100 kilometrů. A to většina trasy vedla po dálnici. Pokud ale trasu do navigace nedáte, Audi A7 55 TFSI e jede automaticky v plně elektrickém režimu, pokud není požadavek například na vyšší výkon. Na delších trasách, než je elektrický dojezd, tedy doporučuji zadávat trasu do navigace. A pokud jde o elektrický dojezd, tak ten byl v mém jednotném testu, tedy při rychlosti do 90 km/h, velmi pěkných 65 a půl kilometru a spotřeba elektřiny byla 15,6 kWh/100 km.

 

Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro - zepředu
Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – zepředu

I v hybridním režimu je spotřeba Audi A7 PHEV nízká

Většinou jsem ale jezdil v hybridním režimu. Po městě jsem během testu Audi A7 PHEV ujel přibližně 75 kilometrů se spotřebou jeden a půl litru a k tomu 20,6 kWh na 100 kilometrů. Při ustálených rychlostech jsem ale vyzkoušel spotřebu na benzín i elektřinu zvlášť.

 

Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro - motor
Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – motor (plug-in hybrid)

Spotřeba Audi A7 plug-in hybrid při ustálených rychlostech

S vybitou baterií, tedy jen na benzín, si na běžné silnici mimo město Audi A7 plug-in hybrid podle palubního počítače řeklo o 4,9 litrů na 100 kilometrů, na rychlostní silnici to bylo 5,7 litrů a na dálnici už spotřeba stoupla výrazněji na 7,2 litrů na 100 kilometrů.

S nabitou baterií v plně elektrickém režimu to pak bylo na běžné silnici 15,7 kWh na 100 kilometrů, na rychlostní silnici 20,7 kilowatthodin a na dálnici 26,2 kWh/100 km. Kombinovaný šedesátikilometrový okruh pak podle palubního počítače vyšel na 1,8 litru a 14,5 kWh na 100 kilometrů.

 

Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro - kombinovaná spotřeba
Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – kombinovaná spotřeba podle palubního počítače po jednotném okruhu

Skutečná spotřeba Audi A7 55 TFSI e za celý test

Za celý test jsem s Audi A7 55 TFSI e ujel 1 145 kilometrů a za zmínku stojí, že s průběžným nabíjením na to stačila jedna nádrž benzínu. Ta má u plug-in hybridu objem jen 52 litrů, ale mě se do ní vešlo pouze 46,4 litrů, což vychází na reálnou spotřebu mírně přes 4 litry na 100 kilometrů. Celkem jsem dobil 123 a půl kilowatthodiny, takže je k tomu potřeba přičíst 10,8 kilowatthodin na každých 100 kilometrů. Na auto této velikosti to jsou pěkné hodnoty, zvláště když je přibližně polovina z toho po dálnici.

 

Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro - skutečná spotřeba
Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – skutečná spotřeba

Závěr testu Audi A7 55 TFSI e Quattro

Plug-in hybridní Audi A7 tak prokázalo, že kromě čistě elektrické jízdy na kratších trasách, kterou nabídnou všechny plug-in hybridy, zvládá relativně úsporně i dlouhé dálniční trasy. Tomu nepochybně pomáhá i aerodynamika sportovně střižené karoserie. Kromě toho nabídne velmi dobrou úroveň komfortu, zejména na předních sedačkách, a výborně sedí v táhlých zatáčkách. Na okresky s prudkými zatáčkami to ale není.

Audi A7 55 TFSI e Quattro 270 kW – plug-in hybrid (8/2020) náklady
spotřeba benzínu ve městě (ujeto 74,7 km) 1,54 l/100 km 0,43 Kč/km
spotřeba mimo město (90 km/h) 4,9 l/100 km 1,35 Kč/km
spotřeba na rychlostní silnici (110 km/h) 5,7 l/100 km 1,57 Kč/km
spotřeba na dálnici (130 km/h) 7,2 l/100 km 1,99 Kč/km
kombinovaný okruh Usporne.info 1,8 l/100 km 0,93 Kč/km
14,5 kWh/100 km
celkem za celý test (ujeto 1145,6 km) 10,78 kWh/100 km 1,44 Kč/km
4,05 l/100 km
Kombinovaná spotřeba – norma 2,1 l/100 km rozdíl: 92,86%
Spotřeba elektřiny ve městě (navíc k benzínu)
spotřeba ve městě (ujeto 74,7 km) 20,58 kWh/100 km 0,61 Kč/km
Spotřeba elektřiny při ustálených rychlostech (jízda pouze na elektřinu)
spotřeba mimo město (90 km/h) 15,65 kWh/100 km 0,46 Kč/km
spotřeba na rychlostní silnici (110 km/h) 20,7 kWh/100 km 0,61 Kč/km
spotřeba na dálnici (130 km/h) 26,2 kWh/100 km 0,78 Kč/km
Cena elektřiny počítána dle průměrné ceny, kterou jsem v době ceny měl doma (2,96 Kč/kWh)

 

Zdroj: Usporne.info