Ve dnech od 16.12.2024 do 3.1.2025 bude Autonabíjení nabíjet baterky a užívat si vánoční čas. Při objednávce v tomto termínu a její úhradě obdržíte fakturu o úhradě, zboží však bude expedováno 6.1.2025.

7 Crossback E-Tense Plug-in hybrid

Nejprodávanější

Wallbox Pulsar Plus cerna
od 19 560 Kč –5 %
Wallbox Pulsar PLUS
Skladem
Kód: PLP1-0-2-4-9-002
Původně: 19 560 Kč  (–5 %)
od 18 490 Kč
(od 15 280,99 Kč bez DPH)
Wallbox A EV
Autonabíjení WLBX
Ve výrobě
Kód: WLBX-T2-16
 
od 11 990 Kč
(od 9 909,09 Kč bez DPH)
Webasto Pure II Black Edition
18 490 Kč –20 %
Webasto Pure II Black Edition
Skladem
Kód: 5110495C
Původně: 18 490 Kč  (–20 %)
14 790 Kč
(12 223,14 Kč bez DPH)
Ratio SOLID
Ratio SOLID
Skladem
Kód: 38810
 
od 17 590 Kč
(od 14 537,19 Kč bez DPH)
Webasto Next
od 20 690 Kč–10 %
Webasto Next
Skladem
Kód: 5111121F
Původně: 20 690 Kč  (–10 %)
od 18 620 Kč
(od 15 388,43 Kč bez DPH)
Juice Booster 2
JUICE BOOSTER 2
Skladem
Kód: EL-JB2BWS
 
26 990 Kč
(22 305,79 Kč bez DPH)
TRYDAN T2 kabel
Trydan
Objednáno
Kód: TRY32-3-S-F
 
od 19 990 Kč
(od 16 520,66 Kč bez DPH)
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
 
od 3 690 Kč
(od 3 049,59 Kč bez DPH)
ch 04 11 01 2
od 19 190 Kč –4 %
go-e Charger Gemini flex
Skladem
Kód: CH-04-11-01
Původně: 19 190 Kč  (–4 %)
od 18 290 Kč
(od 15 115,70 Kč bez DPH)
86 položek celkem
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
Tip
od 3 049,59 Kč bez DPH
od 3 690 Kč
Kód: CHRG-T2-74-5M
Charging cable T2 T2
Tip
3 793,39 Kč bez DPH
4 590 Kč
Kód: 30660
Charging cable T2 T2 sfeer2
4 371,90 Kč bez DPH
5 290 Kč
Kód: 30680S
39809 Premium Cable Hero Shot background zwart (003)
5 942,15 Kč bez DPH
7 190 Kč
Kód: 39819
Juice Charger me
Výprodej
22 990 Kč –56 %
8 256,20 Kč bez DPH
9 990 Kč
Kód: EL-JCME11
Autonabijeni GO 11kW
Tip + dárek zdarma
8 834,71 Kč bez DPH
10 690 Kč
Kód: GO-T2-74
phoenix
od 9 082,64 Kč bez DPH
od 10 990 Kč
Kód: 1623507
WLBX GO detail
Tip + dárek zdarma
9 082,64 Kč bez DPH
10 990 Kč
Kód: 2615
Nahoru
Další produkty

Chcete-li si dopřát slušnou porci luxusu s nízkou lokální emisní stopou, není nic jednoduššího, než sáhnout po prémiových značkách. Jednou z nich je francouzská DS Automobiles.

auto plug-in hybrid DS 7 Crossback E-Tense 4x4

Luxusní SUV už na pohled nesplývá s davem, a co víc, v jeho útrobách pracuje poměrně sofistikované hybridní ústrojí. Jak tedy vůz funguje v praxi v zimě?
foto: Tomáš Kopečný

 

Dnes jsme si na testovací paškál vzali moderní SUV z dílen DS Automobiles, jenž využívá plug-in hybridní techniku vyvinutou koncernem PSA. Základem vozu je přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru (147 kW), který spolupracuje rovnou se dvěma elektromotory – předním naladěným na výkon 81 kW a zadním na 83 kW. Systémový výkon udává výrobce v hodnotě 220 kW (520 Nm), přičemž jako úložiště elektřiny slouží baterie s kapacitou 13,2 kWh (10,4 kWh využitelných).

Jestli vám řeč čísel nic neříká, převedeme ji do praxe. Nabíjení z nuly na sto procent zabere na dobíjecí stanici (32 A) s konektorem Mennekes Type2 necelé dvě hodiny. Elektrická energie pak spolehlivě vystačí na 30 zimních bezemisních kilometrů po okresních cestách.

 

V zimě po okreskách ujedete na elektřinu asi 30 km, pak se spustí zážehová šestnáctistovka.

V zimě po okreskách ujedete na elektřinu asi 30 km, pak se spustí zážehová šestnáctistovka.
foto: Tomáš Kopečný
 

Bavíme se tedy o rychlostech 80-110 km/h a zajisté v plném komfortu. Podstatným žroutem voltů u DS je topení s příkonem 5 kW – pokud máte rádi teplo, budete jej mít hned, ale zaplatíte za to vyšší spotřebou proudu. O svůj díl energie si řeknou rovněž zimní pneumatiky se znatelnějším valivým odporem.

Ačkoli metodika WLTP udává čistě elektrický dosah až 58 km, v praxi lze ujet dokonce i více, ovšem záleží na spoustě vnějších faktorů, jízdním profilu a trase. Přece jen městské letní přesuny nejsou tak náročné jako jízda po dálnici vysokou rychlostí při teplotách kolem nuly. Tak či onak v zimě v plném pohodlí můžete kalkulovat se zhruba 40 kombinovanými kilometry bateriového dojezdu.

Kombinovaný reálný dojezd v chladném zimním období činí asi 40 bezemisních kilometrů.

Kombinovaný reálný dojezd v chladném zimním období čistě na elektřinu činí asi 40 bezemisních kilometrů.
foto: Tomáš Kopečný

Jistota čtyřkolky

Jenže co když dojde „šťáva“ a probudí se spalovací motor? Tady už přichází na řadu trocha alchymie a řidičského umění. Není problém zážehovou šestnáctistovku drtit takovým způsobem, že bude sloužit jen jako pohonná jednotka, navíc zatížená těžkým batohem prázdných akumulátorů. V takovém případě se samozřejmě dostanete na nesmyslnou spotřebu.

Nicméně stačí zapojit důvtip, vědět, kdy na plyn šlapat a kdy si naopak nechat od sofistikovaných počítačů poradit. Jestliže skutečně máte zájem z plug-in hybridní soustavy vytěžit co nejvíc, auto vám vyjde vstříc. Umí například samo vyřadit do neutrálu, rekuperovat zadním elektromotorem nebo poskytnout možnost vynuceného dobíjení baterií.

Součástí pohonného ústrojí jsou také dva elektromotory o výkonech 81 a 83 kW.

Součástí pohonného ústrojí jsou také dva elektromotory o výkonech 81 a 83 kW.
foto: Tomáš Kopečný
 

Právě tato funkce je klíčová při plánování trasy. Krmení baterií doporučujeme provádět tehdy, kdy je spalovací motor v nízké zátěži a umí přebytečný potenciál investovat do akumulátorů. Pak stačí jen trocha rozvahy a rázem zjistíte, že máte dost energie na průjezd městem bez kapky pohonných hmot.

Rovněž spotřeba paliva není nijak špatná, kombinovaně (město, okresky, dálnice) se v zimních měsících s využitím nabíjení dá jezdit pod pět litrů na sto v plném komfortu. Tahle hodnota už je srovnatelná s apetitem tradičních naftových motorů, a pokud budete spíše více elektricky křižovat městem, nároky na benzin se logicky sníží.

Kombinovaně a s využitím externího dobíjení se dá jezdit i pod 5 litrů benzinu na sto.

Kombinovaně a s využitím externího dobíjení se dá jezdit se spotřebou pod 5 l/100 km.
foto: Tomáš Kopečný
 

Mezi velkou přednost vrcholové verze E-Tense modelu DS 7 Crossback patří pohon 4x4, který je plně funkční i při zcela vybité baterii. Čtyřkolka se dokonce dostala mezi jízdní profily, proto si ji můžete trvale zapnout prakticky kdykoli. Víte, že vás čeká cesta přes špatně sjízdné silnice v horách? Nevadí, stačí stisknout knoflík a jste v „suchu“.

Interiér je plný luxusu a technologií. Rovněž se zde podepisuje francouzská avantgarda.

Interiér je plný luxusu a technologií. Rovněž se zde podepisuje francouzská avantgarda.
foto: Tomáš Kopečný
 

Uvnitř se můžete těšit na prémiové materiály a avantgardní provedení. Součástí výbavy jsou rovněž vychytávky typu aktivní odpružení s kamerou, termokamera nebo asistenční řízení druhé úrovně. Pohodlné sezení zajistí také ventilovaná masážní sedadla disponující ještě vyhříváním.

Jedna z cest k elektromobilu

Proč si tedy myslíme, že je plug-in hybrid vhodným řešením pro nemalou skupiny obyvatel Česka? Zaprvé, většina takových aut má nárok na registrační značku EL, která přináší parkování zdarma ve vybraných městech naší republiky a odpuštění dálničního poplatku (nemusíte mít dálniční známku). Dále se u některých modelů začínají objevovat rychlodobíjecí konektory CCS, takže nabíjení zabere méně času, než když auto živíte jen pomocí Type2.

Spalovací motor poskytuje určitou jistotu dojezdu a svobodu, nejste zkrátka závislí na nabíjecích stanicích (a čekání). Určitý závazek tu však je, abyste si skutečně užili plný výkon a nijak to nepřeháněli se spotřebou, je nutné pravidelně dobíjet. V případně denního nájezdu 20-30 kilometrů tedy budete na kabelu velmi často – pokud ovšem chcete.

Grafická přístrojovka umí zobrazit také mapu nebo zrcadlit obraz z čelní termokamery, která zvládne upozornit například na přebíhající zvěř.

Grafická přístrojovka umí zobrazit také mapu nebo zrcadlit obraz z čelní termokamery, která zvládne upozornit například na přebíhající zvěř.
foto: Tomáš Kopečný
 

Pro řidiče, kteří se obtížněji adaptují na novoty, může být PHEV přestupnou stanicí k elektromobilu. Například DS 7 Crossback E-Tense je stále klasickým vozem s tradiční osmirychlostní automatickou převodovkou a zajetou ergonomií – SUV si nehraje na hypermoderní pojízdný tablet, v čemž exceluje například Tesla Model 3, případně Volkswagen ID.3.

Francouzský avantgardní hybrid do zásuvky s cenou od 1,4 milionu korun má samozřejmě konkurenci i ve vlastním domě, stačí se zaměřit na čtyřkolky Opel Grandland X Hybrid4 (cena od 1,03 milionu korun) nebo Peugeot 3008 Hybrid4 (cena od 1,2 milionu korun).

DS v tomto případě vítězí luxusem a nulovými servisními náklady včetně spotřebního materiálu po dobu 5 let nebo 100 000 km (platíte jen obutí a kapalinu do ostřikovačů, zbytek jde za automobilkou).

Vzadu nebudete ochuzeni o prostor nebo elektricky sklopná opěradla.

Vzadu nebudete ochuzeni o prostor nebo elektricky sklopná opěradla.
foto: Tomáš Kopečný
 

Mezi další rivaly pak patří Toyota RAV4 Plug-in či Suzuki Across (cena od 1,4 milionu korun), BMW X3 xDrive30e (cena od 1,53 milionu korun) nebo Mitsubishi Outlander PHEV (cena od 1,1 milionu korun). Nelze si ovšem nevšimnout, že vozidla od DS jsou osobitá, odlišují se od ostatních, a proto se spíše hodí k individualistům, vyznavačům luxusu nebo k milovníkům automobilového umění.

Zdroj: partner Hybrid.cz