A7 Sportback TFSI e
Nejprodávanější
Audi A7 je v podstatě sportovně tvarovaný liftback s technikou sedanu A6, ale sportovnější tvar karoserie přináší i lepší aerodynamiku a teoreticky nižší spotřebu. Pojďme se tedy podívat, jak to funguje ve spojení s plug-in hybridní motorizaci 55 TFSI e Quattro a jaká je skutečná spotřeba.
Audi A7 Sportback je překvapivě prostorné auto
Audi A7 Sportback je liftback s výrazně sportovní siluetou. Přesto je ale i na zadních sedačkách překvapivě dost místa na to, abych se tam i při výšce přes 190 centimetrů za sebe vešel. Ale zavazadlový prostor je u plug-in hybridu poměrně mělký, kvůli bateriím pod ním. Pokud ale potřebujete velký kufr, můžete si pořídit A6 Avant se stejnou motorizací.

Výkonný plug-in hybrid Audi A7 55 TFSI e Quattro
Jak už označení pohonu 55 TFSI e Quattro napovídá, jde o výkonný plug-in hybrid s pohonem všech kol. Základem je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 185 kW, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 105 kW. Maximální systémový výkon je 270 kW, tedy 367 koní. Z nuly na stovku se rozjede za 5,7 sekund a maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Vedle této motorizace Audi A7 nabízí ještě slabší verzi 50 TFSI e Quattro.

Audi A7 Sportback dobře sedí v rychlých táhlých zatáčkách
Díky nízkému těžišti, výbornému podvozku a pohonu všech kol má Audi A7 Sportback dobré jízdní vlastnosti v zatáčkách, zejména těch táhlých a rychlých. Při ostrém průjezdu prudšími zatáčkami ale překvapivě přichází poměrně výrazná nedotáčivost a více než dvoutunové auto se sune po předku ven ze zatáčky.

Podvozek Audi A7 55 TFSI e je komfortní i na D1
Při komfortním nastavení auta umí podvozek Audi A7 Sportback také velmi dobře tlumit nerovnosti, což jsem si vyzkoušel při cestě z Prahy do Brna a zpět po „legendární“ D1. A pokud takto delší trasu zadáte do navigace auto se samo přepne do hybridního režimu a naplánuje si využití energie v baterii tak, aby to bylo co nejefektivnější.

Dlouhá dálniční trasa s Audi A7 55 TFSI e za necelých 6 litrů
Takže když jsem jel za den trasu dlouhou 630 kilometrů a baterie byla nabitá jen ráno, při odjezdu z domova, byla spotřeba velmi pěkných 5,7 litrů na 100 kilometrů. A to většina trasy vedla po dálnici. Pokud ale trasu do navigace nedáte, Audi A7 55 TFSI e jede automaticky v plně elektrickém režimu, pokud není požadavek například na vyšší výkon. Na delších trasách, než je elektrický dojezd, tedy doporučuji zadávat trasu do navigace. A pokud jde o elektrický dojezd, tak ten byl v mém jednotném testu, tedy při rychlosti do 90 km/h, velmi pěkných 65 a půl kilometru a spotřeba elektřiny byla 15,6 kWh/100 km.

I v hybridním režimu je spotřeba Audi A7 PHEV nízká
Většinou jsem ale jezdil v hybridním režimu. Po městě jsem během testu Audi A7 PHEV ujel přibližně 75 kilometrů se spotřebou jeden a půl litru a k tomu 20,6 kWh na 100 kilometrů. Při ustálených rychlostech jsem ale vyzkoušel spotřebu na benzín i elektřinu zvlášť.

Spotřeba Audi A7 plug-in hybrid při ustálených rychlostech
S vybitou baterií, tedy jen na benzín, si na běžné silnici mimo město Audi A7 plug-in hybrid podle palubního počítače řeklo o 4,9 litrů na 100 kilometrů, na rychlostní silnici to bylo 5,7 litrů a na dálnici už spotřeba stoupla výrazněji na 7,2 litrů na 100 kilometrů.
S nabitou baterií v plně elektrickém režimu to pak bylo na běžné silnici 15,7 kWh na 100 kilometrů, na rychlostní silnici 20,7 kilowatthodin a na dálnici 26,2 kWh/100 km. Kombinovaný šedesátikilometrový okruh pak podle palubního počítače vyšel na 1,8 litru a 14,5 kWh na 100 kilometrů.

Skutečná spotřeba Audi A7 55 TFSI e za celý test
Za celý test jsem s Audi A7 55 TFSI e ujel 1 145 kilometrů a za zmínku stojí, že s průběžným nabíjením na to stačila jedna nádrž benzínu. Ta má u plug-in hybridu objem jen 52 litrů, ale mě se do ní vešlo pouze 46,4 litrů, což vychází na reálnou spotřebu mírně přes 4 litry na 100 kilometrů. Celkem jsem dobil 123 a půl kilowatthodiny, takže je k tomu potřeba přičíst 10,8 kilowatthodin na každých 100 kilometrů. Na auto této velikosti to jsou pěkné hodnoty, zvláště když je přibližně polovina z toho po dálnici.

Závěr testu Audi A7 55 TFSI e Quattro
Plug-in hybridní Audi A7 tak prokázalo, že kromě čistě elektrické jízdy na kratších trasách, kterou nabídnou všechny plug-in hybridy, zvládá relativně úsporně i dlouhé dálniční trasy. Tomu nepochybně pomáhá i aerodynamika sportovně střižené karoserie. Kromě toho nabídne velmi dobrou úroveň komfortu, zejména na předních sedačkách, a výborně sedí v táhlých zatáčkách. Na okresky s prudkými zatáčkami to ale není.
Audi A7 55 TFSI e Quattro 270 kW – plug-in hybrid (8/2020) | náklady | |||
spotřeba benzínu ve městě (ujeto 74,7 km) | 1,54 | l/100 km | 0,43 | Kč/km |
spotřeba mimo město (90 km/h) | 4,9 | l/100 km | 1,35 | Kč/km |
spotřeba na rychlostní silnici (110 km/h) | 5,7 | l/100 km | 1,57 | Kč/km |
spotřeba na dálnici (130 km/h) | 7,2 | l/100 km | 1,99 | Kč/km |
kombinovaný okruh Usporne.info | 1,8 | l/100 km | 0,93 | Kč/km |
14,5 | kWh/100 km | |||
celkem za celý test (ujeto 1145,6 km) | 10,78 | kWh/100 km | 1,44 | Kč/km |
4,05 | l/100 km | |||
Kombinovaná spotřeba – norma | 2,1 | l/100 km | rozdíl: | 92,86% |
Spotřeba elektřiny ve městě (navíc k benzínu) | ||||
spotřeba ve městě (ujeto 74,7 km) | 20,58 | kWh/100 km | 0,61 | Kč/km |
Spotřeba elektřiny při ustálených rychlostech (jízda pouze na elektřinu) | ||||
spotřeba mimo město (90 km/h) | 15,65 | kWh/100 km | 0,46 | Kč/km |
spotřeba na rychlostní silnici (110 km/h) | 20,7 | kWh/100 km | 0,61 | Kč/km |
spotřeba na dálnici (130 km/h) | 26,2 | kWh/100 km | 0,78 | Kč/km |
Cena elektřiny počítána dle průměrné ceny, kterou jsem v době ceny měl doma (2,96 Kč/kWh) |
Zdroj: Usporne.info