Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

Stavba AC nabíjecích stanic v Česku výrazně zrychlí díky úpravě zákona

Tzv. "pomalé" střídavé nabíjecí stanice do výkonu 22 kW nebudou v Česku díky úpravě zákona potřebovat stavební povolení ani rozhodnutí o umístění.

nabíjení elektromobilu Škoda CitigoE iV u pomalé nabíjecí stanice v Klášterci nad Ohří

Nabíjení elektromobilu Škoda CitigoE iV u pomalé nabíjecí stanice v Klášterci nad Ohří
foto: ČEZ

 

Pozměňovacím návrhům dnes aktuálně zelenou hospodářský výbor poslanecké sněmovny a doporučil je tak ke schválení ve III. čtení. Zdlouhavé stavební řízení je klíčovým problémem při budování infrastruktury nabíjecích stanic pro elektromobily.

Problém se týká i stavby relativně malých obslužných stojanů, jako jsou AC nabíjecí stanice, které jsou mnohdy menší než obyčejný parkovací automat. Přesto u nich bylo dosud potřeba projít zdlouhavým povolovacím procesem, který trvá běžně několik měsíců. To se však nyní změní.

Ve třetím čtení v poslanecké sněmovně se nachází nyní poslanecký návrh na změnu vládního návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 416/2009 o urychlení stavby infrastruktury. Iniciativa, se kterou přišla Asociace pro elektromobilitu, si klade za cíl výrazně stavbu nabíjecích stanic urychlit. A zdá se, že se to podaří.

Pokud bude návrh definitivně schválen, nebude už nutné pro stavbu pomalých nabíjecích stanic do výkonu 22 kW získat stavební povolení ani žádat o rozhodnutí o umístění stavby. Tím se jejich stavba výrazně zrychlí.

Jak nám potvrdil místopředseda Asociace pro elektromobilitu Lukáš Hataš, návrh aktuálně doporučil i hospodářský výbor poslanecké sněmovny, kde byl zpravodajem poslanec Martin Kolovratník /ANO/. Pokud zákon včetně této změny schválí Parlament a podepíše prezident, nabyde účinnosti pravděpodobně 1.1.2021.

Za návrhem, který vzešel z iniciativy asociace pro elektromobilitu, stojí poslanci Petr Třešňák, Pavel Pustějovský, Petr Dolínek, Petr Pávek, Marian Jurečka, Helena Langšádlová, Martin Kolovratník, Patrik Nacher, Martin Jiránek a Ondřej Polanský.

Stavby rychlonabíjecích stanic se změna netýká a pro ně by měl platit stále stejný, delší režim.

Zdroj: ASEP