Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

C-Zero

Nejprodávanější

Wallbox Ratio SOLID
Wallbox Ratio SOLID
Skladem
Kód: 38810
 
od 17 590 Kč
(od 14 537,19 Kč bez DPH)
TRYDAN T2 kabel
Trydan
Objednáno
Kód: TRY32-3-S-F
 
od 19 990 Kč
(od 16 520,66 Kč bez DPH)
ch 04 11 01 2
od 23 090 Kč –20 %
go-e Charger Gemini flex
Skladem
Kód: CH-04-11-01
Původně: 23 090 Kč  (–20 %)
od 18 290 Kč
(od 15 115,70 Kč bez DPH)
T1 nabijeci kabel autonabijeni
 
od 3 390 Kč
(od 2 801,65 Kč bez DPH)
wallbox logo
od 23 190 Kč–10 %
OlifeEnergy Wallbox
Skladem
Kód: WB22AC2ZB
 (–10 %)
od 23 190 Kč
(od 19 165,29 Kč bez DPH)
OlifeEnergy DoubleBox
OlifeEnergy DoubleBox
Skladem u výrobce
Kód: DB22AC2Z2ZB
 
od 46 490 Kč
(od 38 421,49 Kč bez DPH)
TRYDAN T2 kabel
od 23 190 Kč–13 %
Trydan Pro
Skladem
Kód: TRYPRO32-3-S-F
Původně: 23 190 Kč  (–13 %)
od 19 990 Kč
(od 16 520,66 Kč bez DPH)
Autonabijeni GO T1
 
9 190 Kč
(7 595,04 Kč bez DPH)
ch 04 11 51
od 23 090 Kč –20 %
go-e Charger Gemini
Skladem
Kód: CH-04-11-51
Původně: 23 090 Kč  (–20 %)
od 18 290 Kč
(od 15 115,70 Kč bez DPH)
56 položek celkem
T1 nabijeci kabel autonabijeni
Tip
od 2 801,65 Kč bez DPH
od 3 390 Kč
Kód: CHRG-T1-37-5M
Autonabijeni GO T1
Tip + dárek zdarma
7 595,04 Kč bez DPH
9 190 Kč
Kód: GO-T1-37
Inchanet SPARK LINE 16
+ dárek zdarma
od 9 490 Kč –0 %
od 7 842,98 Kč bez DPH
od 9 490 Kč
Kód: 1784/5
WLBX GO detail
Tip + dárek zdarma
9 082,64 Kč bez DPH
10 990 Kč
Kód: 2615
WLBX GO detail
Akce Tip + dárek zdarma
od 12 990 Kč–16 %
od 9 082,64 Kč bez DPH
od 10 990 Kč
Kód: WLBX-GO-22
evtun accelev m IMG 0012
Tip + dárek zdarma
9 909,09 Kč bez DPH
11 990 Kč
Kód: VTECH-T1S
Autonabijeni Wlbx wallbox
Tip + dárek zdarma
9 909,09 Kč bez DPH
11 990 Kč
Kód: WLBX-T1
Portabox #1 png
Novinka Tip
od 10 322,31 Kč bez DPH
od 12 490 Kč
Kód: 2971/11
Wallbox Ratio Start s integrovaným kabelem
od 12 388,43 Kč bez DPH
od 14 990 Kč
Kód: 38830
Nahoru
Další produkty

Téměř dva měsíce uběhly od předání elektromobilu Citroen C-Zero prvnímu českému zákazníkovi a my konečně dostali příležitost podrobit vůz klasickému testu. Hned v úvodu lze prozradit, že si elektrické autíčko nepočínalo vůbec špatně. Ba naopak.


Citroen C-Zero

foto: Hybrid.cz

Citroen C-Zero je překvapivě docela obyčejné auto, což v tomto případě není myšleno nějak pejorativně, ale spíše v pozitivním slova smyslu. Ve výbavě totiž naleznete vše, na co je soudobý řidič zvyklý – čelní, boční a hlavové airbagy, posilovač řízení, stabilizační systém ESP, klimatizaci, rádio s CD/MP3 přehrávačem a tak dále. Jako liché se tedy jeví obavy, že první elektromobily budou působit spíš jako autíčka z autodromu nebo koncepty.

 

Citroen C-Zero

foto: Hybrid.cz

Auto jsme přebrali ne zcela nabité a ihned vyrazili na třicetikilometrový dálniční úsek. Tam, kde byla rychlost omezená na 80 km/h, ubývaly kilometry na indikátoru dojezdu podle předpokladu. Po zrychlení na stotřicítku se situace radikálně změnila a hodnota dojezdu klesala o kilometr na každých cca 500 metrů. Dá se tedy předpokládat, že na dálnici může reálný dojezd poklesnout až na 65 - 75 km. Nutno dodat, že každé, i mírné, zpomalení hodnotu dojezdu značně prodlužuje.

 

Citroen C-Zero

foto: Hybrid.cz

Netrvalo dlouho a přišlo na řadu první nabíjení. Externí nabíječku, kterou Citroen s vozem dodává, stačí připojit do klasické 230V zásuvky a ji zase do konektoru na pravé straně auta určeného pro pomalé dobíjení. Jelikož průběh doplňování energie do 16 kWh li-ion baterie není lineární, druhá polovina spolkne něco okolo čtyř hodin.

 

Citroen C-Zero

foto: Hybrid.cz - konektor pro pomalé dobíjení

Potom, co na nabíječce zůstala svítit pouze kontrolka „ready“, můžeme vyrazit na další cestu. Indikátor dojezdu však ukazuje jen 112 km, ačkoli maximální hodnota udávaná výrobcem činí 150. Vůz si zřejmě „pamatuje“ předchozí styl jízdy a výpočet podle toho upravuje, což se jeví jako rozumné.

 

Citroen C-Zero

foto: Hybrid.cz

Od počátku bylo jasné, že C-Zero nebude určené primárně na dálnici, ale hlavně na městský a příměstský provoz, kde si doslova libuje. Ačkoli elektromotor disponuje maximálním výkonem pouhých 67 PS (49 KW) jeho točivý moment 180 Nm předčí v nižších otáčkách ledajaké auto střední třídy.

 

Citroen C-Zero

foto: Hybrid.cz

První desítky metrů po rozjezdu nemají průměrné „spalováky“ šanci. Ovládání plynového (proudového?) pedálu je přitom velice příjemné bez jakéhokoli náznaku cukání. Při jeho stlačení až na podlahu přitom přenese elektromotor na kola dostatek výkonu i ve vyšších rychlostech. Předjíždění mimo město tak probíhá naprosto bez problémů a vzhledem k absenci rychlostních stupňů je dokonce o něco příjemnější než v klasických autech s převodovkou.

Co se týče ovládání, C-Zero vlastně odstartovalo úplně novou éru. Zatímco doposud se jako nejjednodušší jevilo řízení auta s CVT převodovkou, jak ji známe například z Toyoty Prius, malý elektromobil poskytuje ještě něco navíc. Po městě se totiž dá pohybovat pouze za používání plynového pedálu. Brzdný účinek rekuperujícího elektromotoru/generátoru totiž pro normální jízdu dostačuje, a brzdu tak budete potřebovat pouze při panickém brzdění nebo na křižovatkách.

 

Citroen C-Zero

foto: Hybrid.cz

Přestože cesta z 20% v městském a 80% v mimoměstském provozu probíhala v maximálních povolených rychlostech včetně předjíždění, „rezerva“ začala blikat až po 95 kilometrech, kdy na indikátoru dojezdu zůstalo svítit 20 km. Bylo tedy načase zamířit k zásuvce a zbytek dojet v bezpečně blízkosti.

Měření okamžité rychlosti i ujeté vzdálenosti jsme kontrolovali přes GPS, aby nikdo nemohl Citroen nařknout z toho, že si „pomáhá“, jako to dělají některé elektroskútry či elektrokola. Vše 100% sedělo a druhé varování v podobě proškrtnutého indikátoru dojezdu přišlo přesně po 115 km.

 

Citroen C-Zero

foto: Hybrid.cz - konektor pro rychlé dobíjení

Poté se na přístrojové desce zjevila žlutá želvička, tedy omezení rychlosti, s níž by se měl řidič dopravit ještě pár kilometrů k nejbližší zásuvce. Na tuto zkoušku jsme však již neměli odvahu a po několika stovkách metrů auto připojili opět na nabíječku, kde bylo zapotřebí anoncovaných 6 hodin pro úplné nabití, což se také potvrdilo.

Z následujících cest vyplynulo celkem jasně, že pokud člověk vynechá dálnici nebo se na ní spokojí s nižší rychlostí kolem 100 – 110 km/h, může počítat s bezpečným dojezdem 100 km. Ve městě, kde konvenční vozy značně tratí, se naopak hodnota dojezdu prodlužuje přes 120 km. Vezmeme-li v úvahu, že „plná nádrž“ vyjde na 30 – 80 Kč, náklady na kilometr zvládne dopočítat každý sám.

 

Citroen C-Zero

foto: Hybrid.cz

Citroen C-Zero nás příjemné překvapil, zejména co se použitelnosti týče. Čtyři dospělí se do auta bez problému vejdou, přitom se netísní. Ovládání je velice příjemné a nebýt 150km limitu maximálního dojezdu, pohon by hravě strčil do kapsy třeba tolik oblíbenou tříválcovou Fabii. Škoda jen té ceny 739 900 Kč. Bez DPH!

Zdroj: Hybrid.cz