Ve dnech od 16.12.2024 do 3.1.2025 bude Autonabíjení nabíjet baterky a užívat si vánoční čas. Při objednávce v tomto termínu a její úhradě obdržíte fakturu o úhradě, zboží však bude expedováno 6.1.2025.

Cooper S E Countryman ALL4 Plug-in Hybrid

Nejprodávanější

Wallbox Pulsar Plus cerna
od 19 560 Kč –5 %
Wallbox Pulsar PLUS
Skladem
Kód: PLP1-0-2-4-9-002
Původně: 19 560 Kč  (–5 %)
od 18 490 Kč
(od 15 280,99 Kč bez DPH)
Wallbox A EV
Autonabíjení WLBX
Ve výrobě
Kód: WLBX-T2-16
 
od 11 990 Kč
(od 9 909,09 Kč bez DPH)
Webasto Pure II Black Edition
18 490 Kč –20 %
Webasto Pure II Black Edition
Skladem
Kód: 5110495C
Původně: 18 490 Kč  (–20 %)
14 790 Kč
(12 223,14 Kč bez DPH)
Ratio SOLID
Ratio SOLID
Skladem
Kód: 38810
 
od 17 590 Kč
(od 14 537,19 Kč bez DPH)
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
 
od 3 190 Kč
(od 2 636,36 Kč bez DPH)
Webasto Next
od 20 690 Kč–10 %
Webasto Next
Skladem
Kód: 5111121F
Původně: 20 690 Kč  (–10 %)
od 18 620 Kč
(od 15 388,43 Kč bez DPH)
Autonabijeni GO 3,7
 
8 990 Kč
(7 429,75 Kč bez DPH)
Juice Booster 2
JUICE BOOSTER 2
Skladem
Kód: EL-JB2BWS
 
26 990 Kč
(22 305,79 Kč bez DPH)
TRYDAN T2 kabel
Trydan
Objednáno
Kód: TRY32-3-S-F
 
od 19 990 Kč
(od 16 520,66 Kč bez DPH)
88 položek celkem
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
Tip
od 2 636,36 Kč bez DPH
od 3 190 Kč
Kód: CHRG-T2-37-5M
Charging cable T2 T2
3 545,45 Kč bez DPH
4 290 Kč
Kód: 30560
Charging cable T2 T2 sfeer2
4 123,97 Kč bez DPH
4 990 Kč
Kód: 30580S
Premium Straight Cable T2 T2 black
Akce Tip
5 990 Kč –15 %
4 206,61 Kč bez DPH
5 090 Kč
Kód: 39802
76971 2000 int 04
od 4 702,48 Kč bez DPH
od 5 690 Kč
Kód: 1623506
79915 1000 int 04 Kód: 1627131
39809 Premium Cable Hero Shot background zwart (003)
5 363,64 Kč bez DPH
6 490 Kč
Kód: 39809
Autonabijeni GO 3,7
Tip + dárek zdarma
7 429,75 Kč bez DPH
8 990 Kč
Kód: GO-T2-37
PB251369alfa
Akce + dárek zdarma
od 9 490 Kč–5 %
od 7 429,75 Kč bez DPH
od 8 990 Kč
Kód: 1757/5 M
Nahoru
Další produkty

Na přelomu léta a podzimu se nám dostal do redakce na test zajímavý kousek. Už jen oficiální název sestavený ze šesti částí dává tušit, že elektrické Mini nepůjde jen tak snadno zaškatulkovat.

Mini Cooper Countryman plug-in

Mini Cooper S E Countryman All4
foto: Hybrid.cz

 

Těžko najít na světě člověka, který by si nevzpomněl na roztomilé prťavé autíčko, které řídil na oko pologramotný komik Mr. Bean. Z mikroauta se postupem času vyklubala malá městská „stylovka“, jejíž verze Countryman má uspokojit věčný hlad po SUV všeho druhu.

Jedno musíme přiznat hned v úvodu. Také nejnovější Mini Cooper v přifouknutém provedení Countryman působí na lidi neuvěřitelně. Typická žena při pohledu na něj změní hlas a začne šišlat, jak kdyby viděla osmitýdenní štěně labradora, typický muž se zase ihned vžije do role lovce těchto šišlajících žen.

Mini Cooper Countryman plug-in

Prostě Countryman.
foto: Hybrid.cz
 

Exteriéru tedy můžeme dát „za jedna“ bez delšího uvažování. Horší je to s interiérem, na kterém se designéři vyřádili. Středovému panelu dominuje velký kruhový display orámovaný masivním LED prstencem. Ten mění barvy podle jízdního režimu, ale když se mu zachce, mění barvy dle jiné logiky. Někomu se světelná show líbí, někomu přijde příliš pouťová. Bez diskuze je ale originální.

Mini Cooper Countryman plug-in

Design interiéru je odvážný.
foto: Hybrid.cz
 

Také ostatní prvky často využívají velké kruhy, jako např. rychloměr a pro elektromobily typický ukazatel aktuálního výkonu soustavy. Kde nejsou kruhy, je patrná inspirace kokpitem letadla, který připomínají ovládací páčky všeho druhu. Celkově je interiér vybaven kvalitními materiály a vypadá luxusně. Nám se líbí jeho odlišnost, konzervativní řidič však může mít problém.

Z hlediska ergonomie jsme nezaznamenali žádný problém. Auto tak nějak samo nutí řidiče sedět ve vzpřímenějším posedu než je obvyklé. Vyšší postavu slupne Mini jako nic. Tedy co se týče předních sedadel.

Na těch zadních je dost místa pro nohy, avšak pasažéři vyšší než 180 cm už budou mít problém se stropem. Dle dostupných zdrojů se zdá, že je to specifikum pouze elektrifikované verze, kde jsou zadní sedadla výš a nelze s nimi posouvat vpřed a vzad. Hybrid má také o 45 litrů menší kufr, 405 litrů.

Mini Cooper Countryman plug-in

I přes redukci kvůli bateriím je zavazadelník slušný.
foto: Hybrid.cz
 

Plug-in hybrid slibuje úžasné hodnoty spotřeby 2,1 – 2,3 l benzinu na 100 km, které jsou samozřejmě jako u ostatních nesmyslné kvůli špatné metodice. Zatímco některé cesty jsme absolvovali bez kapky benzinu, při svižnější jízdě na dálnici není problém překročit hranici 10 litrů. Vše záleží na konkrétní aplikaci.

Mini Cooper Countryman plug-in

foto: Hybrid.cz
 

Každopádně je třeba si přiznat, že Mini v tomto provedení není žádný drobek. Pohotovostní hmotnost převyšuje 1,7 t, tudíž k papírové hodnotě zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s potřebuje opravdu velmi silný pohon. Základem je 1,5 l přeplňovaný benzínový tříválec o maximálním výkonu 100 kW. Tomu ovšem sekunduje 65 kW elektromotor, jehož mocný točivý moment je přenášen přes permanentní převod na zadní kola. Jedná se tak o druhou nejsilnější motorizaci.

Mini Cooper Countryman plug-in

foto: Hybrid.cz
 

Pocitově je auto opravdu velmi silné. Rozjezdy i předjížděcí manévry jsou bezkonkurenční. Sportovní dojem podtrhuje tuhá karoserie i podvozek. Dávkování brzd, které bývá u hybridů kvůli rekuperaci problematické, jakoby se podařilo bez chybičky vyřešit. Osmistupňový automat nemá žádné zbytečné prodlevy. Co se týče jízdních vlastností, nedá se testovanému autu absolutně nic vytknout.

Nebylo by ovšem hybridu bez baterie. V tomto případě se jedná o „li-ionku“ o kapacitě 7,6 kWh. Výrobce udává hodnotu dojezdu pouze na baterii až 42 km. Ačkoli jsme auto testovali v příznivých klimatických podmínkách, čistě elektrický dojezd se pohyboval v rozmezí 30 až 35 km. Nutno podotknout, že oněch 30 km dokáže auto ujet v naprosto běžném provozu, nemusíte se nějak zvlášť snažit.

Mini Cooper Countryman plug-in

Pro nabíjení slouží kabel s koncovkou Mennekes.
foto: Hybrid.cz
 

Zde se dostáváme k veliké přednosti vozu, a sice samotné jízdě na elektřinu. Mini disponuje třemi jízdními režimy – výchozím „AUTO eDrive“, elektromobilním „MAX eDrive“ a „Save Battery“.

V automatickém režimu se při normální jízdě ve městě povozíte téměř výhradně na elektřinu. Spalovací motor naskočí jen v případě nutností vyšší akcelerace. Mimo město rozhoduje rychlost. Nad 80 km/h automaticky startuje konvenční agregát. Docela dobrý kompromis.

Mini Cooper Countryman plug-in

foto: Hybrid.cz
 

„MAX eDrive“ udělá z auta skoro dospělý elektromobil. Pokud baterie dovolí, pak můžete uhánět až 125 km/h (na rychloměru přes 130). Při rozjezdech a akceleraci v tomto případě řídicí jednotka čeká déle, než aktivuje spalovací motor.

Na elektřinu se tedy dá jezdit i s „těžší nohou“. „Save Battery“ jak už sám název napovídá je tu zejména od toho, aby ušetřil, či dobil baterii na 90% a ta se poté dala využít např. v rezidenčních oblastech.

Mini Cooper Countryman plug-in

Plug-in Mini je prostě sexy!
foto: Hybrid.cz
 

Celkově na nás Mini Cooper S E Countryman All4 udělal velmi dobrý dojem. Za tři hodiny nabijete baterii z klasické zásuvky a pro většinu cest po městě třicetikilometrový dojezd postačí. Pokud ne, nic se neděje. O tom je plug-in hybrid a tento je velmi povedený.

Zdroj: Hybrid.cz