e-Golf (2017-)
Nejprodávanější
Tak jako ostatní automobilky, i Volkswagen přispěchal nedávno s updatem svého "masového" elektromobilu. Původní Volkswagen e-Golf nabízel 24,4kWh baterii a dojezd 190 km. Co umí ten nový?
foto: Hybrid.cz
Kolem nového e-Golfu s 35,8kWh baterií je už delší dobu rušno. Nedávno dokázal ujel 308 km na jedno nabití a ve svém showroomu ho ukazovala i Alza.cz.
Nějakou dobu jsme proto na něj měli políčeno a během letních prázdnin se nám konečně dostal do rukou. Auto vyráběné ve "skleněné továrně" v Drážďanech se v Česku prodává za cenu od 959 900 Kč. To je jen o 44 000 Kč víc než původní verze s baterií 24,4 kWh.
Auto jako smartphone
Nový Volkswagen e-Golf 35,8 kWh staví na faceliftu sedmé generace Golfu a bere si spoustu i z konceptu e-Golf Touch. Volkswagen, tak jako ostatní velké automobilky, zaspal v oblasti konektivity, a tak se to s novinkou pokouší dohnat.
Volkswagen e-Golf 35,8 kWh - základní specifikace
- Baterie (využitelná): ~33 kWh
- Max. rychlost: 150 km/h
- Max. výkon: 100 kW/290 Nm
- Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 sekundy
- Záruka: 2 roky
- Záruka na akumulátor a vysokonapěťový elektrický systém: 8 let
- Spotřeba (kombinovaná): 12,7 kWh/100 km
- Nabíjení: palubní 7,2 kW (2x16 A 400 V)
- Rychlonabíjení: CCS (45 minut na 80 % kapacity)
- Dojezd: 300 km NEDC
Můžeme potvrdit z první ruky, že se to daří. Nový e-Golf už nemá analogové budíky přístrojové desky. Proměnily se v celistvý "Active Info Display", na který je radost pohledět (jde nicméně o příplatkovou výbavu za 16 400 Kč).
Návrat k analogovým rychloměrům vám pak bude připadat jako cesta do pravěku. Výborná je možnost zapnout si mezi budíky zobrazení navigace, takže nemusíte otáčet hlavou a hledat ji na středovém displeji.
Ergonomické a srozumitelné
Velký barevný dotykový displej s úhlopříčkou 23,4 cm (9,2") uprostřed pak poskytuje přehledné zobrazení všech důležitých informací, jako např. dojezdové vzdálenosti, spotřeby energie nebo statistiky rekuperace.
foto: Hybrid.cz
Tlačíka jsou omezena na minimum, ergonomie a srozumitelnost ovládání středového panelu je výtečná. Futuristická atmosféra je dotvářena volitelným osvětlením "Ambiente" (+5500 Kč), které zahrnuje modře osvětlené dekory a nástupní prahové lišty.
foto: Hybrid.cz
V rámci infotainmentového systému "Discover Pro" je k dispozici také ovládání pomocí gest. Jedním pohybem ruky můžete procházet hlavní menu nebo přepínat radiostanice, případně skladby.
V praxi to ale tak žhavé není a ovládání gesty častěji spíš nefunguje než funguje. Další zajímavou vlastností je ovládání navigace pomocí hlasových pokynů.
Propojte se s mobilem
U nového e-Golfa si největší světová automobilka dala na konektivitě záležtet a je to vidět. Např. pomocí aplikace Car-Net e-Remote lze váš chytrý mobilní telefon využívat jako dálkové ovládání e-Golfu.
Pomocí této aplikace je možné např. nastavit teplotu v interiéru, spustit, ukončit proces nabíjení baterie nebo zjistit zbývající dojezdovou vzdálenost.
foto: Hybrid.cz
Softwarové rozhraní Car-Net App-Connect, které je součástí sériové výbavy, umožňuje připojit smartphone k infotainment systému a prostřednictvím jeho dotykového displeje pak ovládat vybrané aplikace běžící v mobilu.
Kolik ujede?
Oficiální NEDC hodnota dojezdu nového e-Golfu je 300 km na jedno nabití. V praxi jsme ověřili, že to kupodivu možné je - za předpokladu klidné jízdy a využití módu jízdy ECO+.
Jízdní profil | Normal | ECO | ECO+ |
---|---|---|---|
Klimatizace | normální | značné omezená | pouze větrání |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 9,6 | 13 | 19 |
Mechanický výkon | 100 kW | 70 kW | 40 kW |
Max. rychlost (km/h) | 150 | 115 | 90 |
Max. kroutící moment při rozjezdu (Nm) | 290 | 233 | 211 |
My jsme s autem strávili velice příjemných 900 km. Na nich jsme dosáhli průměrné spotřeby 13,8 kWh/100 km s tím, že 250 km jsme ujeli po dálnici, zbytek převážně mezi městy. Pro srovnání, v zimním testu elektromobilu Hyundai Ioniq Electric jsme měli průměrnou spotřebu 14,4 kWh/100 km.
foto: Hybrid.cz
Nový e-Golf jsme nijak nešetřili a užívali si skvělého podvozku, který nejen, že drží na silnici doslova jako přibitý, ale navíc dokáže vyhladit i ostřejší nerovnosti neposedných českých silnic.
Od oficiální průměrné kombinované spotřeby 12,7 kWh/100 km jsme se tedy příliš nevzdálili a nebyl by žádný problém jí (v létě) dosáhnout, ba dokonce ponížit.
foto: Hybrid.cz
foto: Hybrid.cz
S jen trochu klidnější jízdou snadno dosáhnete na spotřebu kolem 13 kWh/100 km. Jenže jízda v novém e-Golfu je doslova čirá radost, a tak držet nohu zkrátka není vždy jednoduché.
Zrychlení 0-100 km/h má sice oficiálně na hodnotě 9,6 sekundy, ale zrychlení 0-50 km/h je proti běžným spalovacím autům nedostižná. Ani ve vyšších rychlostech pak auto neztrácí na dynamice, a to až do max. rychlosti 155 km/h.
Zábava na čtyřech kolech
Tohle malé hbité fáro s výkonem 100 kW je pro nás v současné době esencí elektromobility. Názorně ukazuje jak moc je elektrický pohon (nejen) v osobních autech lepší než spalovací motor.
foto: Hybrid.cz
Zopakujeme to ještě jednou: to jak auto sedí v zatáčkách v kombinaci s naprosto plynulým zrychlením jsou pocity, které za ten milion stojí. Volkswagen se tentokrát nežinýroval ani s nabíječkou, takže palubní podporuje až 7,2 kW.
S takovou dobijete auto během 5 hodin 20 minut. S běžnou domácí 230V zásuvkou už je to trochu horší, tam si počkáte kolem 17 hodin. Přeci jen, těch 35,8 kW už není úplně málo.
Budoucnost za příplatek
Rozhodně se vyplatí připlatit si 20 900 Kč za tepelné čerpadlo, případně 15 400 Kč za Asistenční paket, kde je v ceně např. senzor mrtvého úhlu a asistent udržování v pruhu, které samy o sobě stojí +8000 Kč. Za zpětnou kameru si připlatíte 5500 Kč.
foto: Hybrid.cz
Popřemýšlet se vyplatí ještě o "Zimním paketu" za 16 600 Kč, jehož hlavní součástí jsou vyhřívané přední sedačky. Se všemi esenciálními doplňky se nicméně nový e-Golf s cenou dostává už lehce přes milion korun.
I tak se to podle nás vyplatí. Dostanete totiž skutečné auto 21. století. Alespoň než na starý kontinent dorazí Tesla Model 3.
Zdroj: Hybrid.cz