Cílem Peugeot je stát se do roku 2025 lídrem na trhu s elektromobily z hlediska mainstreamových výrobců automobilů. Nový Peugeot E-Rifter je součástí této strategie.
Peugeot E-Rifet se začleňuje se do produktové nabídky Peugeot, která je nejširší ze všech evropských výrobců a zahrnuje 9 osobních a 3 lehké užitkové vozy.
Nový E-Rifter je k dispozici ve dvou verzích s 5 a 7 sedadly v obou délkách: Standard (440 cm) a Long (475 cm). Verze Long přidává na délce jak z hlediska rozvoru, tak i převisu, a poskytuje tak ještě více prostoru uvnitř vozu.
Nabízí jednotlivá sklopná sedadla. Ve druhé řadě jsou tři samostatná sedadla, která jsou sklopná do podlahy. Snadné je také nakládání a vykládání. E-Rifter má dvoje posuvné boční dveře a velké zadní víko s otevíracím oknem, které je v tomto segmentu jedinečné.
Baterie modelu E-Rifter jsou umístěny pod podlahou a nijak nezmenšují vnitřní objem vozu. Zavazadlový prostor nabízí objem od 775 litrů pod zadním platem u pětimístné verze v délce Standard až po 4 000 litrů ke stropu se sklopenými sedadly u verze E-Rifter Long. Úložných prostor je dostatek, v závislosti na verzi až 186 litrů. Přepravu dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit sedadlo spolujezdce.
Dojezd elektromobilu Peugeot E-Rifter je až 320 km. Snaha o zvýšení celkové účinnosti vozu umožnila zachovat stejnou úroveň výkonu – maximální rychlost 135 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s – a zároveň zlepšit dojezd, který nyní činí až 320 km.
Peugeot E-Rifter nabízí maximální výkon 100 kW a maximální točivý moment 270 Nm. K dispozici jsou vždy tři jízdní režimy: Eco pro maximální dojezd, Power pro maximální výkon při plném zatížení a Normal.
Pro optimalizaci dojezdu je nový E-Rifter vybaven systémem rekuperačního brzdění, který lze pomocí ovladačů za volantem aktivovat ve třech různých úrovních. Jedná se o funkci, která je na trhu ojedinělá. Nový E-Rifter je také vybaven tepelným čerpadlem. To zvyšuje komfort cestujících a zároveň pomáhá optimalizovat účinnost, a tím i dojezd.
Díky palubní nabíječce o výkonu 7,4 kW (7,5 hodiny) a – za příplatek – třífázové nabíječce o výkonu 11 kW lze 50kWh baterii vozu E-Rifter efektivně nabíjet bez ohledu na dostupnou infrastrukturu za asi pět hodin. Stejnosměrné nabíjení je možné až do výkonu 100 kW, z 0 % na 80 % nabijete za asi 30 minut.
Zdroj: Tisková zpráva, Foto: Peugeot