Eclipse Cross Plug-in Hybrid
Nejprodávanější
Mitsubishi uvádí na japonský trh model Eclipse Cross v plug-in hybridním provedení (PHEV) i variantu s klasickým benzínovým motorem.
foto: Mitsubishi
Mitsubishi vůbec poprvé představuje novou variantu PHEV se systémem pohonu 4WD s dvojicí elektromotorů, převzatým z modelu Mitsubishi Outlander PHEV, který je nejprodávanějším modelem typu PHEV SUV na světě.
Předběžné objednávky na nový Eclipse Cross začalo Mitsubishi v Japonsku přijímat od poloviny října; nyní zdvojnásobila původní prodejní cíle poté, co se během pouhých šesti týdnů prodalo na 2 000 vozů.
Nový ECLIPSE CROSS převzal z modelu OUTLANDER PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicí elektromotorů. Použitá architektura zahrnuje jeden přední a jeden zadní výkonný elektromotor, velkokapacitní baterii pohonu a spalovací motor 2,4 MIVEC, čímž zajišťuje rychlé, tiché a zároveň dynamické zrychlování – pro elektromobily typické.
foto: Mitsubishi
Baterie pohonu o kapacitě 13,8 kWh umožňuje čistě elektrický dojezd 57,3 km (podle WLTP), a tak by k většině jízd v rámci každodenního dojíždění měla postačovat elektřina.
K dispozici jsou tři jízdní režimy: v režimu EV slouží k pohonu vozidla elektromotory, čerpající elektřinu z baterie soustavy pohonu; režim sériového hybridu využívá zážehový motor ke generování elektřiny pro elektromotory, které pohánějí vozidlo; režim paralelního hybridu zase využívá zážehový motor přímo k pohonu vozidla za asistence elektromotorů.
foto: Mitsubishi
Díky automatickému přepínání mezi těmito režimy v závislosti na jízdních podmínkách s prioritou režimu EV si může řidič vychutnávat radost z elektrického pohonu v nejrůznějších prostředích.
Palubní zásuvka o výkonu až 1500W může napájet elektronická zařízení a spotřebiče při pobytu venku mimo dosah elektrické rozvodné sítě a poslouží též jako spolehlivý zdroj elektřiny v nouzových situacích.
foto: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Vozidlo může plnit roli akumulátoru pohánějícího celou domácnost za pomoci uložené elektřiny – zařízení typu V2H se zde připojují k portu pro rychlonabíjení. Jelikož vozidlo si dokáže vyrábět elektřinu samo, po úplném nabití a natankování může běžné domácnosti zajistit dost energie po dobu až 10 dnů.
Pohon všech kol pro agilní zpětnou vazbu
Díky vysoké tuhosti karoserie a optimalizaci zavěšení předních i zadních kol se ještě zvýšila efektivita systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control), což se odrazilo v lepším jízdním chování v souladu se záměry řidiče a ve prospěch pohodlnější a tišší jízdy.
foto: Mitsubishi
Provedení PHEV kombinuje systém S-AWC s pohonem 4WD na bázi dvou elektromotorů se schopností libovolně rozdělovat hnací sílu mezi předním a zadním elektromotorem beze ztrát v převodovém ústrojí. Systém podporuje mimořádnou úroveň kontroly řízení, zatáčení i brzdění, kdy využívá agilní odezvu – pro elektromobil charakteristickou.
Konstruktéři modelu ECLIPSE CROSS dále optimalizovali rozložení hmotnosti mezi nápravami a snížili těžiště vozu umístěním vysokokapacitní baterie pohonu pod podlahu přibližně uprostřed vozidla. Výsledkem úprav je ještě pohodlnější jízda s příkladnou stabilitou řízení.
Benzínové provedení je vybaveno systémem S-AWC s integrovanou aktivní kontrolou stáčení kolem svislé osy (AYC) pro úpravu brzdné síly mezi koly na levé a pravé straně ve prospěch precizního zatáčení; dále je zde systém ABS a aktivní řízení stability (ASC) pro regulaci brzdné síly v rámci elektronicky řízeného pohonu 4WD pro optimální rozdělování hnací síly mezi přední a zadní kola.
foto: Mitsubishi
Díky integrovanému řízení uvedených systémů je zajištěno mimořádně stabilní chování vozidla zcela v souladu se záměry řidiče. To ve spojení s optimálně nastaveným systémem odpružení propůjčuje modelu ECLIPSE CROSS vysokou míru stability a precizní jízdní chování pro každodenní používání, jakožto i lepší ovladatelnost na kluzkých cestách.
Pro majitele ECLIPSE CROSS jsou připraveny různé jízdní režimy v závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách.
Režim Normal přináší přirozené nastavení řízení a stabilitu pro nejrůznější jízdní situace. Režim Snow usiluje o stabilitu pohybu vozidla na kluzkých površích, jako např. zasněžených cestách.
Režim Gravel znamená vynikající ovladatelnost a stabilitu na nezpevněných površích. Provedení PHEV též disponuje režimem Tarmac pro ještě lepší schopnosti a stabilitu v zatáčkách, zejména na suchých zpevněných površích pro radost z řízení se zvýšeným pocitem bezpečí.
Bohatá výbava
Prémiový systém ozvučení MPSS (Mitsubishi Power Sound System), který MISUBISHI MOTORS navrhlo speciálně pro ECLIPSE CROSS, zahrnuje osm reproduktorů vysoké kvality vč. specifického odladění a rozmístění s ohledem na tvary vozidla. Přední reproduktory s kuželovou ozvučnicí ze skelných vláken s povrchovou úpravou pomocí vakuově napařovaného hliníku, přední středopásmové tweetery s kuželovou ozvučnicí z uhlíkových vláken, resp. koaxiální dvoucestné reproduktory v zadních dveřích v kombinaci s výškovými reproduktory zprostředkují dokonalý akustický zážitek.
Nový je také systém navigace SDA s podporou připojení chytrých telefonů nabízí praktické funkce vč. navigování prostřednictvím vestavěných map a podpory dopravních informací VICS. Součástí základní výbavy všech provedení jsou také technologie Apple CarPlay a Android Auto. Palubní displej infotainmentu byl zvětšen na 8" ve prospěch lepší čitelnosti i snadnějšího ovládání.
Nový Mitsubishi Eclipse Cross bude v ČR uveden na trh začátkem dubna 2021.
Zdroj: tisková zpráva