EQS
Nejprodávanější
Daimler naplno odhalil elektromobil Mercedes-Benz EQS. Nabízí zajímavé parametry, srovnatelné s konkurencí.
foto: Mercedes-Benz
Elektromobil Mercedes-Benz EQS nabídne aerodynamický koeficient cd=0,20, což z něj dělá aktuálně nejvíce aerodynamické auto na světě. I díky tomu a baterii o kapacitě 107,8 kWh (396 V) může dosáhnout dojezdu až 770 km WLTP.
Výkon auta je až 385 kW, výhledově má být dostupná i verze s max. výkonem 560 kW. Nabíjet je možné výkonem až 200 kW, palubní AC nabíječka má výkon 11/22 kW. V Japonsku bude auto dostupné s obousměrným nabíjením!
foto: Mercedes-Benz
Model EQS je také prvním vozem značky, u kterého budou dostupné over-the-air updaty (OTA). Tato funkce tak ke značce Mercedes-Benz dorazila deset let poté, co ji masivně nasadila americká Tesla v elektromobilech Tesla Model S.
foto: Mercedes-Benz
Podobně jako Tesly obsahuje také klimatizace Mercedes-Benz EQS specializovaný HEPA filtr. V závislosti na stupni výbavy může být auto vybaveno až 350 senzory. Řidiči pomáhá řada asistenčních systémů, včetně těch parkovacích.
foto: Mercedes-Benz
Zároveň je EQS připraven na funkci Automated Valet Parking (AVP, SAE level 4), tedy automatického parkování - ale pouze na parkovištích, která jsou touto technologií také vybavena. Systém automatického řízení Drive Pilot umí auto řídit zcela samostatně do rychlosti 60 km/h na dálnici v zácpách.
Prozatím byly ohlášeny dvě verze, a to EQS 450+ (náhon na zadní nápravě, výkon 245 kW) a EQS 580 4MATIC (pohon všech čtyř kol, výkon 385 kW). Zrychlení 0-100 km/h umí za 6,2 s, resp. 4,3 s. Max. rychlost je u obou omezena na 210 km/h.
foto: Mercedes-Benz
Maximální výkon rekuperace je 186 kW, resp. 290 kW. Standardně má palubní nabíječka výkon 11 kW, případně 22 kW za příplatek. Rozměry (d, š, v) jsou 5216 mm, 1926 mm a 1512 mm. Žádný střízlík to tedy rozhodně není! Do kufru narvete až 610 litrů standardně, 1770 litrů po sklopení. Vůz váží tři tuny!
Zdroj: Tisková zpráva