Nissan
Nejprodávanější
Jako součást aliance Renault-Nissan společnost nastavila elektrickou cestu již od roku 2006, kdy oznámila svou ofenzívu v sektoru, kdy se společnost po úspěchu Leafu zdvojnásobila sázkou na EV. EV a autonomní jízda jsou středem soustředění společnosti. Japonská společnost do roku 2015 měla kumulativně nejvyšší prodej elektrických vozidel všech automobilů. Prodej Leafu od roku 2015 klesá díky tomu, že ho jeho konkurenti konečně dobíhají se svými vlastními čistě elektrickými modely. V roce 2014 Alliance Renault-Nissan přehodnotila svou strategii výroby baterií prostřednictvím svého společného podniku se společností NEC Corp of Japan. Společnost se rozhodla nabízet lithiové baterie od dodavatelů třetích stran. LG-Chem Korea je v současné době největším dodavatelem lithium-iontových baterií pro Aliance. Strategie společnosti zahrnuje rychlé nabíjení prostřednictvím společného podniku s eVgo. Na konci roku 2015 se společnost a BMW spojily s nasazením rychlých dobíjecích stanic pro Leaf a BMWi3 v Americe s názvem Greenlots, které dodávají 50kW CHAdeMO a SAE Combo konektory. Nissan si klade za cíl sdílet společnou platformu EV s partnery aliance, Mitsubishi a Renault, s cílem snížit náklady a ceny o přibližně 20% za cílovou cenu 17 000 USD. Výsledkem strategie je, že tři výrobci automobilů budou od roku 2018 sdílet novou platformu Leaf.