⚡ Jde to i bez appek. Na nabíječkách OlifeEnergy můžete nově zaplatit přímo kartou
Jen pípnout kartou a nabíjet? I to už je možné. Na parkovišti Hotelu Port u Máchova jezera je nově možné nabíjet na dvojici stanic OlifeEnergy a zaplatit spotřebovanou energii jednoduše platební kartou. Tuto funkci, dosud u nabíjecích stanic velmi neobvyklou, umožňuje spojení s platebními termínály SONET a cloudový systém OlifeEnergy Cloud.
Placení u nabíjecích stanic patří k nejčastějším potížím dnešního elektromobilisty. Rostoucí kapacity baterií omezily strach z nedostatečného dojezdu a houstnoucí síť nabíječek zase zredukovala obavu z jejich nedostatku. Do popředí pozornosti se tak dostává placení.
Standardem je dnes platit za nabíjení pomocí čipů nebo více či méně univerzálních karet pro nabíjení. Řidiči bez klientského účtu u některé sítě nabíjecích stanic nebo poskytovatele nabíjecích karty pak mají obvykle možnost zaplatit platební kartou prostřednictvím mobilní nebo webové aplikace. To ale obvykle vyžaduje registraci či zdlouhavé vyplňování údajů a celý proces je často nespolehlivý a je nutno jej opakovat.
Motoristé se často ptají, proč za nabíjení nemůžou zaplatit stejně snadno jako za tankování benzínu nebo nafty – tedy jednoduchým „pípnutím“ platební karty. Odpovědí jsou, jak tomu často bývá, především náklady. Terminály nejsou levnou záležitostí, zvláště s ohledem na to, že pravidla platebního styku vyžadují zadání PINu při platbě nad 500 Kč a také možnost zaplatit kartou, která neumožňuje bezkontaktní platby. Terminál tak musí zahrnovat klávesnici a slot na karty. K tomu se navíc přidávají měsíční poplatky za jejich provoz.
Společnost OlifeEnergy nabízí možnost, jak tyto náklady zásadně snížit. Nabíjecí stanice, zvláště pak ty pomalejší, využívající střídavého (AC) proudu, se typicky stavějí ve větším počtu. Naše řešení umožňuje ovládat všechny nabíjecí body z jediného platebního terminálu, což může několikanásobně snížit jak pořizovací, tak provozní náklady.
Pilotním projektem pro přímé platby kartou jsou dva nabíjecí stojany OlifeEnergy, které byly instalovány u Hotelu Port v Doksech, na břechu Máchova jezera. Provozovatel hotelu hledal řešení, které umožní snadno nabíjet hostům i veřejnosti, aniž by spuštění nabíjecího procesu kladlo nároky na personál hotelu. S řešením pomohla firma SONET, výrobce samoobslužných bezkontaktních terminálů pro platební karty.
Zákazníci dvou nabíjecích stanic, z nichž každá nabízí dva výstupy (dohromady tedy lze nabíjet až čtyři vozy) tak mohou snadno platit kartou bez jakékoliv registrace, zadávání osobních údajů nebo přihlašování do složitého systému. Provozovatel hotelu pak dostane peníze přímo na svůj účel, stejně jako platby za pobyt nebo za jídlo a pití v hotelové restauraci. Data o nabíjení jsou přitom přes OlifeEnergy Cloud automaticky exportována do účetnictví hotelu.
V případě Hotelu Port byly nainstalovány platební terminály přímo na nabíjecí stojany, takže každý umožňuje platbu na dvou nabíjecích bodech. V případě většího počtu nabíječek je možné dodat i takzvaný „nabíjecí kiosek“, který ovládá více stanic najednou. Pro všechny dotazy ohledně tohoto systému i nabíjecích stanic jako takových prosím kontaktujte naše obchodní zástupce na.