Outlander Plug-in Hybrid
Nejprodávanější
Konečně se nám do rukou dostal Mitsubishi Outlander PHEV, dlouholetý evropský i asijský bestseller v segmentu aut do zásuvky. Zjišťovali jsme, zda se v něm opravdu jezdí tak dobře.
foto: Hybrid.cz
První a zásadní pecka přichází hned zkraje: auto jsme si zkoušeli ve verzi "Limitovaná edice 100 let", která se minimálně do 31.7.2017 prodávala za akční cenu 1 079 000 Kč.
S takovou cenovkou je pro zájemce o pohodlné nové SUV, kterému navíc nevadí auto do zásuvky, zbytečné dál o čemkoliv přemýšlet a může rovnou vyrazit k nejbližšímu dealerovi.
foto: Hybrid.cz
Pro srovnání, základní cena běžné verze Outlander PHEV ve výbavě Instyle začíná na 1 299 900 Kč. Sleva 220 900 Kč na "stoletou" verzi je od Mitsubishi odvážný tah, který by mohl nést ovoce.
Ostatně, ve zbytku Evropy je Mitsubishi Outlander PHEV dlouhodobě jedním z nejprodávanějších aut do zásuvky. A po týdnu stráveném s tímhle autem se není čemu divit.
Dva elektromotory a dvoulitr
Pohon jedinečného SUV zajišťuje benzinový dvoulitrový čtyřválec o max. výkonu 89 kW doplněný o dva elektromotory, každý na jedné nápravě, každý s výkonem 60 kW.
Maximální systémový výkon hybridního pohonu činí 149 kW, neboli 203 koní. Pohon 4WD je samozřejmostí. Energie pochází z 45l nádrže a 12kWh baterie.
foto: Hybrid.cz
Jak se dá od auta s rozměry 4695 mm délky, 1800 mm šířky a 1703 mm výšky čekat, místa je pro všechny víc dost. Interiér je prostorný a přehledný, sedačky pohodlné i pro dlouhé cestování, uvnitř prostě není Outlanderu PHEV co vytknout.
Zásadní otázka zní: jak vlastně jezdí? V prvním momentu překvapí tuhý volant, na který je třeba si chvíli zvykat. Potěší skvělý výhled z výšky i do stran.
Projíždět se v Mitsubishi Outlander PHEV po zanedbaných okreskách i českých dálnicích je jako plout lodí po klidné vodě. Nabízí pohodlné svezení, kterému lze vytknout snad jen lehký náklon v zatáčkách a výraznější pronikání hluku motoru do kabiny na dálnici.
Víc módů, víc Adidas?
Auto vám umožňuje zvolit si pohon čistě na elektřinu, 4WD nebo mód nabíjení/udržování baterie (CHARGE/SAVE). Pohon 4WD s sebou samozřejmě přináší i zvýšení spotřeby. V čistě elektrickém módu je výkon auta ponížen tak, aby baterie vydržela.
Oficiálně má téměř dvoutunové auto jen na elektřinu ujet 54 km. My jsme v praxi ověřili, že reálné maximum je někde kolem 40 km a častěji ujedete spíš mezi 30 km až 40 km na jedno nabití.
K dispozici je také ekologický mód jízdy, ale podle našeho názoru příliš mnoho jízdních módů spíš škodí a mate, než aby pomáhalo. Eco mód v tomto případě dle očekávání přiškrtí zrychlení a celkový max. výkon systému.
foto: Hybrid.cz
Pádly pod volantem si můžete volit z celkem šesti stupňů rekuperace. To nám připadá zbytečně moc. Navíc, neustále klikání pádly - pokud se je přeci jen rozhodnete používat - už po chvíli začne být vysilující.
Úplně by stačily tři stupně rekuperace a ještě lépe: místo sekvenčního přepínání s pomocí pádel by pádla mohla fungovat spíš na podržení. Jenže tam už se jejich funkce začíná bít s běžnou brzdou. Tady to chce ještě zapracovat - ale Outlander PHEV v tom zdaleka není sám.
foto: Hybrid.cz
Z běžné domácí zásuvky se auto nabíjí výkonem 2,1 kW, takže plno máte za necelých šest hodin. Ze zásuvky si baterie nikdy nevezme plných 12 kWh, ale spíš kolem 10 kWh. Dobíjet lze i s pomocí rychlodobíječky CHAdeMO! A to během asi 25 minut.
Dálnice se nebojí, ale něco si vezme
Oficiální kombinovaná spotřeba Mitsubishi Outlander PHEV má být jen 1,7 l/100 km. To je samozřejmě mezní hodnota, na kterou se dostanou jen zkušení šetrní řidiči.
foto: Hybrid.cz
Naše průměrná spotřeba po prvních 100 km, pokud jsme vyjeli s plně nabitou baterií, se běžně pohybovala kolem 2,5 l/100 km. Po ujetí asi 725 km (polovina na dálnici) jsme končili s průměrnou spotřebou 6,2 l/100 km a 10,9 kWh/100 km.
Pokud bychom ale pravidelně nedobíjeli, spotřeby by se snadno vyšplhala mezi 7-8 l/100 km, na dálnici klidně i víc. Ale, jak každý ví, plug-in hybrid je právě o tom pravidelně a co nejčastěji dobíjet.
Co se týká výbavy, trochu nás zarazilo, že v autě za více než milion korun standardně chybí navigace. Ani možnosti palubního počítače nijak zvlášť nenadchly.
Jinak ale edice 100 let obsahuje zajímavou výbavu, mimo jiné osvětlení podlahy, elektricky vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka, LED mlhovky, LED světlomety, LED zadní světla či parkovací senzory.
foto: Hybrid.cz
Připlatit si dále můžete také za tažné zařízení nebo dobíjecí kabel (12 684 Kč). Potěší samozřejmě i objem zavazadlového prostoru - 451 litrů standardně, 1590 litrů při sklopení zadních sedadel.
Pro zájemce o plug-in hybrid v kategorii SUV zatím zůstává Mitsubishi Outlander PHEV jednou z mála možností dostupných už na ceně lehce přes milion. Konkurenční Volvo XC90 i BMW X5 jsou cenově přeci jen na dvojnásobku. Sluší se zmínit také nedávno rozšířenou záruku u Outlanderu PHEV.
foto: Hybrid.cz
Bude zajímavé sledovat, jak na celosvětový úspěch Mitsubishi Outlander PHEV odpoví konkurence mimo řady prémiových automobilek. Třeba taková plug-in hybridní Škoda Kodiaq nebo Nissan X-Trail, to by bylo něco!
Zdroj: Hybrid.cz