Ve dnech od 16.12.2024 do 3.1.2025 bude Autonabíjení nabíjet baterky a užívat si vánoční čas. Při objednávce v tomto termínu a její úhradě obdržíte fakturu o úhradě, zboží však bude expedováno 6.1.2025.

Přenosné nabíječky

Nejprodávanější

Autonabijeni GO 11kW
 
10 890 Kč
(9 000 Kč bez DPH)
Autonabijeni GO 11kW
 
od 11 890 Kč
(od 9 826,45 Kč bez DPH)
Autonabijeni GO 3,7
 
8 990 Kč
(7 429,75 Kč bez DPH)
Juice Booster 2
JUICE BOOSTER 2
Skladem
Kód: EL-JB2BWS
 
26 990 Kč
(22 305,79 Kč bez DPH)
ch 04 11 01 2
od 19 190 Kč –4 %
go-e Charger Gemini flex
Skladem
Kód: CH-04-11-01
Původně: 19 190 Kč  (–4 %)
od 18 290 Kč
(od 15 115,70 Kč bez DPH)
accelev three sq n 22
ACCELEV three
Skladem u výrobce
Kód: EVTUN-22
 
21 990 Kč
(18 173,55 Kč bez DPH)
Sparkline 16A 1
 
od 12 490 Kč
(od 10 322,31 Kč bez DPH)
accelev two cables
ACCELEV two | 2x16A na 1x32A max. 8 kW
Skladem u výrobce
Kód: 621/CEE
 
46 990 Kč
(38 834,71 Kč bez DPH)
Autonabijeni GO T1
 
9 190 Kč
(7 595,04 Kč bez DPH)
33 položek celkem
Autonabijeni GO 3,7
Tip + dárek zdarma
7 429,75 Kč bez DPH
8 990 Kč
Kód: GO-T2-37
PB251369alfa
Akce + dárek zdarma
od 9 490 Kč–5 %
od 7 429,75 Kč bez DPH
od 8 990 Kč
Kód: 1757/5 M
Autonabijeni GO T1
Tip + dárek zdarma
7 595,04 Kč bez DPH
9 190 Kč
Kód: GO-T1-37
Inchanet SPARK LINE 16
+ dárek zdarma
od 9 490 Kč –0 %
od 7 842,98 Kč bez DPH
od 9 490 Kč
Kód: 1784/5
MobiBox
od 8 752,07 Kč bez DPH
od 10 590 Kč
Kód: 31320
Autonabijeni GO 11kW
Tip + dárek zdarma
8 834,71 Kč bez DPH
10 690 Kč
Kód: GO-T2-74
Autonabijeni GO 11kW
Tip + dárek zdarma
9 000 Kč bez DPH
10 890 Kč
Kód: GO-T2-11
WLBX GO detail
Tip + dárek zdarma
9 082,64 Kč bez DPH
10 990 Kč
Kód: 2615
Nahoru
Další produkty

elektromobilita

Hlavním cílem tohoto průvodce je usnadnit výběr jednoho ze zařízení, kterým je možné nabíjet Váš elektromobil či plug-in hybrid. Než podrobněji rozebereme jednotlivé body, pojďme si nejprve říci, co to přenosná nabíječka je. Je to přenosné zařízení, které je určeno pro nabíjení z klasických elektrických zásuvek tak, jak je známe v České Republice. Víme, že označení přenosná nabíječka není zcela přesné. Evokuje to v člověku pocit, že jde o zařízení, které přímo nabíjí elektromobil. Tím je však palubní nabíječka vozu (onboard charger, AC/DC měnič), kterou je vybaven každý elektromobil či plug-in hybrid. Termín přenosná nabíječka (správně EVSE, Mode 2 charging cable, Mode 2 portable charger) je však uváděn proto, aby došlo k jednoznačnému odlišení od "obyčejného" nabíjecího kabelu (Mode 3 charging cable), který slouží k nabíjení z Wallboxů a veřejných nabíjecích stanic. Toto odlišení těchto dvou zařízení nám připomíná nejčastější a stále se opakující otázky právě k těmto dvou produktům.


 

⚡ Mám klasický (Mode 3 / Režim 3) nabíjecí kabel a hledám redukci, abych mohl nabíjet z domovní zásuvky.

Bohužel, toto redukovat nelze. Nabíjecí kabel (Režim 3) slouží pro nabíjení z Wallboxů či veřejných nabíjecích stanic. K nabíjení z domovních či průmyslových zásuvek slouží přenosné nabíječky (Režim 2).

⚡ Mohu si koupit nabíjecí kabel s otevřeným koncem a osadit volný konec průmyslovou vidlicí?

Ne. Nabíjecí kabely s otevřeným koncem slouží jako komponenta pro stavbu Wallboxu či přenosné nabíječky. Nelze ji osadit vidlicí a připojovat do sítě.

⚡ Tak si od Vás koupím tuto zásuvku, elektrikář mi jí zapojí a můžu používat nabíjecí kabel, který jsem dostal k vozu.

Tato zásuvka slouží jako komponenta pro sestavení Wallboxu. Nelze jí "přímo" zapojit do elektroinstalace.

 


 

Už tedy přesně víme, co je to přenosná nabíječka a k čemu slouží. Nyní se zaměřme na samotné vlastnosti, které je dobré brát na vědomí, pokud chceme vybrat ten správný produkt.

1. Výkon - přenosnou nabíječku vybírejte dle palubní nabíječky Vašeho elektromobilu a zásuvky, ze které máte možnost nabíjet. Má to jedno "ale"...

Nejčastějším důvodem ke koupi nové přenosné nabíječky je absence tohoto zařízení při koupi elektromobilu. V případě, že k vozu byla dodána "originální" přenosná nabíječka, tak je překážkou velice pomalé nabíjení. To je způsobeno tím, že drtivá většina automobilek k vozu dodává jednofázovou, max. 10A verzi. Nabíjení nových elektromobilů a plug-in hybridů s větší kapacitou baterií se tak stává otázkou i více než 24 hodin.

Cílem je tedy vybrat takovou přenosnou nabíječku, která umožní zkrátit nabíjecí čas. Pokud to palubní nabíječka vozu umožňuje, rozložit nabíjení na více fází a nabíjet minimálně desetinou kapacity baterie (0,1 * c), aby se zamezilo možným parazitním jevům.

Je potřeba vědět, jakou palubní nabíječkou je vybaven můj vůz, tedy jaké je maximální možné nabíjení. Informativně pro Vás udržujeme tabulku s těmito informacemi. Ideální je však mít tuto informaci od prodejce či nás kontaktovat.

Vhodně zvolená přenosná nabíječka Vám ušetří peníze - je zbytečné pořizovat 22kW pokud vlastníte plug-in hybrid. Nemalý rozdíl je také v manipulaci s ní. Manipulace s 5m kabelu, kdy 11kW je vybavena vodičem 5x2,5mm² a 22kW 5x6mm² je opravdu znát.

Zmíněné "ale" v nadpise tohoto bodu je dále rozebráno níže.

 

2. Univerzálnost - chci jednu nabíječku, se kterou budu schopný nabíjet ze všech zásuvek...

Chcete se vyvarovat případům, kdy přijedete na místo s průmyslovou zásuvkou a zjistíte, že konektor u Vaší přenosné nabíječky nelze do dané zásuvky zastrčit? Pro případy, kdy chcete mít možnost nabíjet opravdu ze všech zásuvek doporučujeme vybrat 22kW verzi s adaptery. Ta je vybavena CEE32A 5p průmyslovým konektorem ("velký červený pětikolík", "velký 400V pětikolík"...) pro nabíjení právě z těchto zásuvek (firmy, průmyslové objekty). Dále je možno pomocí redukce nabíjet z CEE16A 5p průmyslové zásuvky (sdílené garáže, garáž doma). Dalším adapterem je možnost nabíjet také z klasické 230V domovní zásuvky (garáž, chata). Nabíjení vždy bude probíhat maximálně dle palubní nabíječky vozu a dané zásuvky, ze které nabíjíme.

CEE32A 5p zásuvka - max. 3x32A - 22kW.

CEE16A 5p zásuvka - max. 3x16A - 11kW.

Domovní zásuvka 230V - max 1x16A - 3,7kW.

Jako vhodný produkt pro maximální univerzálnost doporučujeme Autonabijeni GOgo-e Charger Gemini flex, či NRGkick Pure.

go-e Gemini

2922

 

Připomínka od technika Autonabijeni.cz. Redukovat 11kW přenosnou nabíječku do 32A průmyslové zásuvky není možné:

"Adapter musíte brát jako samostatné zařízení. Kupujete ji sice proto abyste přes ní zapojil přenosnou nabíječku, ale můžete ji teoreticky použít na cokoliv. Zapojíte ho do 32A zásuvky, kterou jistí 32A jistič a v tom okamžiku nastává chybový stav, protože na druhém konci máte konektor, který je jednak stavěná na nominální proud max. 16A ale také zvládne menší poruchový = zkratový proud. V elektroinstalaci toto nesmíte umožnit. Přenosná nabíječka, která běžně odebírá max. 16A může dojít k poruše při které bude protékat zkratový proud a je potřeba, aby 16A konektor měl předřazený max. 16A jistič."

 

3. Bezpečnost

Nejdiskutovanější věcí při nabíjení je proudová ochrana. Při nabíjení elektromobilu vodivým připojením je potřeba mít takovou proudovou ochranu, která reaguje na střídavé, stejnosměrné pulzující, tak i na stejnosměrné reziduální proudy (AC 30mA, DC 6mA). Setkáváme se velice často s nepřesným označením, že přenosná nabíječka je vybavena proudovým chráničem Typu B. Tím je však proudový chránič Typu A-EV či RCM s monitoringem právě AC 30mA, DC 6mA. Vždy tedy vybírejte přenosnou nabíječku, která je tímto vybavena. Více informací o proudových chráničích naleznete zde.

Dalším ochranným prvkem je tepelná ochrana. První teplotní čidlo bývá v EVSE krabičce, kdy je hlídána její teplota a v případě vysoké teploty se nabíjení omezí či na potřebnou dobu přeruší. Po snížení teploty se nabíjení automaticky obnoví. Nejslabším článkem při nabíjení přenosnou nabíječkou jsou zásuvky. Zásuvky v horším stavu či nesprávně nainstalované nemusejí nabíjecí výkon zvládat. Nehrozí ihned požár, každopádně dlouhodobě dochází k viditelnému "opálení" pinů. Lépe vybavené přenosné nabíječky tedy mají teplotní senzor v konektoru (vidlici), kdy při zvýšené teplotě v zásuvce omezí nabíjecí výkon.

 

Rada od technika Autonabijeni.cz při použití adapterů u přenosných nabíječek:

"Adaptery používejte pouze v kombinaci se zásuvkami v bezvadném stavu. Redukce nedisponuje teplotním čidlem, které by snížilo proud v případě nadměrného zahřívání zásuvky. Doporučujeme nabíjet proudem 10 nebo 13A, pokud nespěcháte. Eliminujete tak vznik případných problému." 

 

Velice častý také bývá dotaz ohledně krytí. Mohu nechat přenosnou nabíječku na dešti? Až na výjimky (speciální nabíječky) se nemusíte bát, dostatečné IP krytí zaručuje bezpečné nabíjení i za deště. Větším problémem bývá přímý sluneční svit - teplota, jak je zmíněno výše.

 

Rada od technika Autonabijeni.cz k použití přenosných nabíječek:

"Přenosnou nabíječku při nabíjení vždy umístěte tak, aby se vyvarovala přímému slunečnímu svitu. Toto platí i pro vhodné umístění Wallboxu." 

 

Dalšími ochrannými prvky může být kontrola spečení spínacích prvků nebo vadné spínací tranzistory, kontrola přepětí a podpětí (chybějící fáze), kontrola PE a N vodičů atd.

4. Další funkce

Pokud hledáte funkce jako je dynamické řízení výkonu, nabíjení dle výroby FVE, přístup pomocí RFID karty, rozúčtování spotřebované energie, spínání pomocí HDO a další, je potřeba volit Wallbox. Po správném výběru a instalaci Wallboxu Vám všechny tyto funkce mohou být k dispozici. U přenosných nabíječek je možnost nalézt aspoň nějakou z nich.

Pokud je přenosná nabíječka vybavena displayem, z pravidla zobrazuje údaje o aktuálním výkonu nabíjení, čas nabíjení, teplotu atd. Pozor, berte na vědomí, že zobrazené údaje o spotřebované energii na těchto zařízeních nelze použít jako podklady pro účetní či daňové potřeby. Zařízení nejsou vybavena MID certifikovaným elektroměrem.

Čím dál více výrobců také ke své nabíječce poskytuje ovládání skrze mobilní aplikaci. Zde je většinou možné sledovat historii svých nabíjení, nastavovat nabíjecí proud atd. Velice povedené aplikace má například Habu a NRGkick Pure.

 

2904

 

2922

Dynamické řízení výkonu na základě aktuálního poklesu napětí v síti, aktivní balancování baterie, BatteryCare™, nabíjení ve zvolený čas a mnohem více přináší asi nejpokročilejší a stále přenosný Accelev V2.

 

 

Rada od technika Autonabijeni.cz k chytrým přenosným nabíječkám:

"Chytré přenosné nabíječky, především Accelev V2 nedoporučuji všem. I když je ovládání intuitivní a uživatel si na něj rychle zvykne, nemusí být ideální pro každého. Toto řešení je pro uživatele, kteří chtějí prodloužit životnost baterie, zajímá je více informací o nabíjení, možnost si odložit start nabíjení, sledovat statistiky atd."

 

Pro jednoduší výběr funkcí jsme na našem eshopu připravili filtry. Při výběru přenosné nabíječky tak stačí po levé straně zvolit požadované funkce a okamžitě se vyfiltrují vhodné nabíječky. 

 

 

V případě, že si nejste jisti konektorem, možnostmi nabíjení Vašeho vozu, zásuvkou a dalšími věcmi, neváhejte nás kontaktovat na chatu či telefonicky.

 

Obecné rady pro nabíjení s přenosnou nabíječkou

⚡ Přenosné nabíječky používejte pouze v kombinaci se zásuvkami v bezvadném stavu.

⚡ Nepoužívejte prodlužovací kabely.

⚡ Nepoužívejte adaptery, které k tomu nejsou určené či nesplňují dané normy.

⚡ V opravdu teplém počasí nenechávejte nabíječku na přímém slunečním svitu.