Ve dnech od 16.12.2024 do 3.1.2025 bude Autonabíjení nabíjet baterky a užívat si vánoční čas. Při objednávce v tomto termínu a její úhradě obdržíte fakturu o úhradě, zboží však bude expedováno 6.1.2025.

Prius Prime (2017-)

Nejprodávanější

Wallbox Pulsar Plus cerna
od 19 560 Kč –5 %
Wallbox Pulsar PLUS
Skladem
Kód: PLP1-0-2-4-9-002
Původně: 19 560 Kč  (–5 %)
od 18 490 Kč
(od 15 280,99 Kč bez DPH)
Wallbox A EV
Autonabíjení WLBX
Ve výrobě
Kód: WLBX-T2-16
 
od 11 990 Kč
(od 9 909,09 Kč bez DPH)
Webasto Pure II Black Edition
18 490 Kč –20 %
Webasto Pure II Black Edition
Skladem
Kód: 5110495C
Původně: 18 490 Kč  (–20 %)
14 790 Kč
(12 223,14 Kč bez DPH)
Ratio SOLID
Ratio SOLID
Skladem
Kód: 38810
 
od 17 590 Kč
(od 14 537,19 Kč bez DPH)
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
 
od 3 190 Kč
(od 2 636,36 Kč bez DPH)
Webasto Next
od 20 690 Kč–10 %
Webasto Next
Skladem
Kód: 5111121F
Původně: 20 690 Kč  (–10 %)
od 18 620 Kč
(od 15 388,43 Kč bez DPH)
Autonabijeni GO 3,7
 
8 990 Kč
(7 429,75 Kč bez DPH)
Juice Booster 2
JUICE BOOSTER 2
Skladem
Kód: EL-JB2BWS
 
26 990 Kč
(22 305,79 Kč bez DPH)
TRYDAN T2 kabel
Trydan
Objednáno
Kód: TRY32-3-S-F
 
od 19 990 Kč
(od 16 520,66 Kč bez DPH)
87 položek celkem
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
Tip
od 2 636,36 Kč bez DPH
od 3 190 Kč
Kód: CHRG-T2-37-5M
Charging cable T2 T2
3 545,45 Kč bez DPH
4 290 Kč
Kód: 30560
Charging cable T2 T2 sfeer2
4 123,97 Kč bez DPH
4 990 Kč
Kód: 30580S
Premium Straight Cable T2 T2 black
Akce Tip
5 990 Kč –15 %
4 206,61 Kč bez DPH
5 090 Kč
Kód: 39802
76971 2000 int 04
od 4 702,48 Kč bez DPH
od 5 690 Kč
Kód: 1623506
79915 1000 int 04 Kód: 1627131
39809 Premium Cable Hero Shot background zwart (003)
5 363,64 Kč bez DPH
6 490 Kč
Kód: 39809
Autonabijeni GO 3,7
Tip + dárek zdarma
7 429,75 Kč bez DPH
8 990 Kč
Kód: GO-T2-37
PB251369alfa
Akce + dárek zdarma
od 9 490 Kč–5 %
od 7 429,75 Kč bez DPH
od 8 990 Kč
Kód: 1757/5 M
Nahoru
Další produkty

Kdekdo už nad japonskou Toyotou a jejím vztahem k autům do zásuvky lámal hůl. Druhá generace plug-in hybridní verze Priusu ale ukazuje, že předčasně.

auto test Toyota Prius Plug-in Hybrid Prime

Nový Prius do zásuvky má vše, co moderní plug-in hybrid potřebuje, tedy především slušný dojezd čistě na elektřinu
foto: Hybrid.cz

 

Už naše první dojmy z projíždky Toyota Prius Plug-in hybridu v Maďarsku napověděly, že se nám auto líbí - i proto, že zvládá jezdit překvapivě úsporně. Týdenní zápůjčka to potvrdila a ukázala, proč se nový plug-in hybrid v USA i jinde prodává jako na běžícím pásu (pod označením Prius Prime).

Zopakujme si základní parametry: auto je postaveno na hybridu Toyota Prius 4. generace a z vnějšku tak, až na malé úpravy přední masky a zadní části, i vypadá. Hlavní rozdíl je uvnitř: malou NiMH baterii nahradila větší 8,8kWh li-ion baterie (351,5 V, 25 Ah, 95 článků). Je umístěna pod kufrem, který se zmenšil z 502 litrů na 359 litrů.

Zmenšení kufru muselo být kompenzováno prodloužením auta proti klasickému hybridnímu Priusu ze 4540 mm na 4645 mm, které je patrné hlavně za zadními koly. Hmotnost se zvýšila ze 1375 kg na 1530 kg, a to i navzdory zvýšenému využití lehkých slitin - třeba víko kufru je z CFRP. Ubylo také jedno sedadlo pro pasažéra, jde tedy o pětidveřové, ale jen čtyřmístné auto.

auto test Toyota Prius Plug-in Hybrid Prime

Během téměř 1200 km najetých během testování auta jsme se pohybovali přibližně z poloviny na dálnici, zbytek po silnicích první třídy, jen minimum jsme najeli ve městě. I proto nás výsledná spotřeba 3,5 l/100 km velmi potěšila.
foto: Hybrid.cz
 

O pohon se stará řadový zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l (95 koní), max. výkon pohonného systému 90 kW/122 k. Max. výkon elektromotoru je 53 kW (600 V). Maximální rychlost Toyota Prius plug-in hybridu je 162 km, čistě na elektřinu zvládne něco málo přes 135 km/h (jak jsme ale vyzkoušeli, v některých okamžicích není problém jít i přes 140 km/h).

Zrychlení 0-100 km/h zvládá během 11,1 sekundy, v čistě elektrickém módu jízdy ale ucítíte, že do rychlostí kolem 60 km/h je auto příjemně svižné. Inženýři totiž v druhé generaci Priusu do zásuvky umožnili také druhému elektromotoru v pohonném systému, původně sloužícímu pouze převodovce, pohánět kola.

auto test Toyota Prius Plug-in Hybrid Prime

Auto nabízí jen čtyři místa, ale ruku na srdce, kdy jste naposled jeli v pěti?
foto: Hybrid.cz
 

Díky tomu se rozšířily možnosti čistě elektrické jízdy nového Priusu a je to hodně poznat. Oficiální spotřeba má činit 1,0 l/100 km při prvních 100 km a dojezd na elektřinu je dle NEDC 50 km. Všechna tahle čísla vypadají náramně dobře - na papíře. Jak je na tom Prius Plug-in doopravdy?

Po týdnu jsme s novým Priusem do zásuvky urazili 1197 km s průměrnou spotřebou 3,5 l/100 km. Do toho jsme spotřebovali ještě 45 kWh dobité elektřiny. Dobíjení z běžné 230V zásuvky probíhá s přiloženým adaptérem max. výkonem 2,2 kW a spotřebuje u plně vybité baterie asi 7 kWh (dle konkrétního stavu vybití).

auto test Toyota Prius Plug-in Hybrid Prime

Nový Prius Plug-in se v USA prodává jako Prius Prime, čímž chce Toyota zdůraznit své vůdčí postavení
foto: Hybrid.cz
 

Hybridní Toyota Prius čtvrté generace má součinitel odporu vduchu Cx 0,24, ve verzi Plug-in je to 0,25. S tím možná souvisí i fakt, že zatímco hluk motoru se od kabiny podařilo odstínit výtečně, ve vyšších rychlostech začíná být aerodynamický hluk patrný.

Dobíjení nás u nové generace Priusu otravovalo i po týdnu výrazně méně, než u původní verze, která zvládla na elektřinu ujet maximálně ke 20 km. Tehdy to za to prostě nestálo, teď už je to jiné. Nový Prius do zásuvky během týdenního testu prokázal, že 50 km čistě na elektřinu při šetrné jízdě opravdu zvládne.

Při běžné jízdě mu nedělá problém ujet přes 40 km čistě na elektřinu. A co víc, vynikající rekuperace a využití spalovacího motoru pro výrobu elektřiny neustále vrací do baterie nemalé množství energie. Díky tomu umí auto jezdit opravdu úsporně bez toho, abyste se museli nějak extra snažit.

auto test Toyota Prius Plug-in Hybrid Prime

Toyota Prius Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz
 

Při objemu palivové nádrže 43 litrů dává autu při šetrné jízdě a pravidelném dobíjení snadno dojezd snadno přes 1200 km na jedno naplnění. Samozřejmě ale záleží na pravidelnosti dobíjení. Někdo nemusí využít benzinovou nádrž celé týdny.

Jak se u Toyoty stalo téměř pravidlem, opět nás pozlobil středový displej infotainmentu/navigace. Jeho pomalá odezva začala být rychle frustrující, o to víc, že jsme si nedávno mohli vyzkoušet briskní reakce dotykového displeje 1. generace Priusu z roku 1996. Také výhled zadním oknem není žádná hitparáda.

I přes malé nedostatky nás novým Priusem jednoduše bavilo jezdit. Řízení je přesné a překvapivě zábavné! Hbitý pohyb zejména v nízkých rychlostech a vkusně vykroužené zatáčky v nás ještě umocnily pocit, že v tomhle autě má Toyota konečně vlastní hitovku do zásuvky.

auto test Toyota Prius Plug-in Hybrid Prime

Maximální rychlost se u plug-in hybridu proti klasické hybridní verzi snížila o 18 km/h
foto: Hybrid.cz
 

Cena plug-in hybridu Toyota Prius začíná na 990 900 Kč s výbavou Executive. Připlatit si lze za Paket Tech (přední a zadní parkovací senzory, inteligentní parkovací asistent, kožené čalounění sedadel, audiosystém JBL s 2 dodatečnými reprodukty, systém pro detekci překážky ICS) v ceně 70 000 Kč. A také Paket Solar, tedy střechu s fotovoltaickými články, za 50 000 Kč.

Jestliže Prius svého času definoval pojem šetrné auto, s klidem můžeme pohlásit, že nový Prius plug-in na tuto tradici věrně navazuje. Ukazuje, že Toyota dokáže držet krok a úspěšně konkurovat záplavě plug-in hybridů prakticky všech světových značek, od Volkswagenu po Kiu, od Volva po Chevrolet.

Po týdnu stráveném s novým plug-in hybridem Toyota Prius Plug-in (Prime) se už nedivíme, že se v USA i Japonsku umísťuje na předních místech žebříčků prodeje. Toyota nasadila, zejména v USA, agresivní cenovou politiku, ze které nyní profituje.

Zdroj: Hybrid.cz