Q4 e-tron
Nejprodávanější
Elektromobily Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron jdou na český trh. Ceny budou oznámeny se zahájením předprodeje 22. dubna 2021.
foto: Audi
Nabídku tvoří tři varianty pohonu a na jejím vrcholu stojí model quattro s nejvyšším výkonem 220 kW . Všechny verze nabízejí rychlé nabíjení s možností prodloužit během deseti minut dojezd za ideálních podmínek (WLTP) o 130 km a komfortní nabíjení v rámci služby e-tron Charging Service.
Elektromobil Audi Q4 40 e-tron s pohonem zadních kol dosahuje v jízdním cyklu WLTP dojezdu až 520 km. V České republice bude Audi Q4 e-tron ve srovnání s Německem nabízen s bohatší sériovou výbavou, rozšířenou tovární zárukou na 4 roky / 120 000 km a servisním balíčkem pokrývajícím 5 let s nájezdem do 120 tisíc kilometrů.
Audi Q4 e-tron dosahuje součinitele aerodynamického odporu vzduchu 0,28, Sportback se může pochlubit hodnotou 0,26. Obě kompaktní SUV s elektrickým pohonem sjíždějí na přání z montážní linky se světlomety Matrix LED, které co nejlépe osvětlují vozovku, aniž by oslňovaly ostatní účastníky silničního provozu.
Světovou novinkou jsou různé varianty charakteristického světelného designu. Řidič má v ovládacím systému MMI touch na výběr čtyři různé digitální světelné designy.
foto: Audi
S vnější délkou 4,59 metru nabízejí elektromobily uspořádání interiéru, které cestujícím poskytne nebývalý prostor překračující hranice známých tříd. Nabídka prostoru v interiéru je porovnatelná s SUV vyšší třídy.
Modelová řada Q4 e-tron nabízí velký počet odkládacích prostorů s celkovým objemem 25 litrů. V horní části dveří jsou integrovány držáky pro bezpečné uložení lahví o objemu až 1,0 litru. V této ergonomicky výhodné poloze jsou lahve s pitím ve snadném dosahu.
Také zavazadlový prostor překonává v kompaktní třídě běžné rozměry, a odpovídá tak střední třídě. V závislosti na poloze opěradel zadních sedadel je jeho objem v elektromobilu Audi Q4 e-tron 520 až 1490 litrů, ve verzi Sportback to je 535 až 1460 litrů pod elektricky ovládaným zadním výklopným víkem. Za oba modely je možné připojit přívěs o hmotnosti až 1000 kilogramů (brzděný, při stoupání 12 procent), u příslušných variant quattro to může být dokonce až 1200 kilogramů.
Další silnou stránkou v každodenním provozu je dlouhý dojezd – Q4 40 e-tron (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,3 – 16,3 (EU)) ujede na jedno nabití akumulátorů až 520 kilometrů (WLTP). Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 125 kW lze za ideálních podmínek doplnit během deseti minut dostatek elektrické energie pro ujetí cca 130 kilometrů (WLTP).
Doma může zákazník ovládat nabíjení prostřednictvím aplikace myAudi App na chytrém telefonu. Stejným způsobem lze zapnout i klimatizaci interiéru před jízdou.
Na přání mohou být modely Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron vybaveny další inovací – průhledovým displejem s rozšířenou realitou. Tento systém vkládá do reálného okolí pokyny některých asistenčních systémů a navigační symboly.
Řidič je tak může mnohem rychleji a lépe vnímat. Dynamické zobrazení využívá velkou zobrazovací plochu a řidič ho vnímá, jako by se virtuálně vznášelo ve vzdálenosti 10 metrů nebo více.
foto: Audi
Audi Q4 e-tron nabízí dvě varianty akumulátorů a tři varianty pohonu. Kompaktní sada akumulátorů pro model Q4 35 e-tron nabízí využitelnou kapacitu 52 kWh (celková 55 kWh), u velké akumulátorové baterie pro modely Q4 40 e-tron a Q4 50 e-tron quattro to je 77 kWh, resp. 82 kWh.
U modelů Q4 35 e-tron a Q4 40 e-tron pohání zadní kola jeden elektromotor, který poskytuje nejvyšší výkon 125 kW, resp. 150 kW. Vrcholná verze Q4 50 e-tron quattro využívá dva elektromotory, které zajišťují elektrický pohon všech kol. Jejich celkový nejvyšší výkon je 220 kW – to postačuje ke zvládnutí sprintu z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a k dosažení elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 180 km/h.
Z důvodu hospodárného provozu se elektromotor na přední nápravě připojuje pouze v případě, že řidič požaduje vysoký výkon nebo lepší trakci. Důležitým přínosem pro energeticky hospodárný provoz je také inteligentní rekuperace, která zohledňuje mimo jiné data navigačního systému a topografii.
Na přání dodávané tepelné čerpadlo využívá odpadní teplo vysokonapěťových modulů a okolního vzduchu k efektivnímu klimatizování interiéru. Především při delších jízdách tak významně přispívá ke zvýšení hospodárnosti.
Obě nová elektricky poháněná SUV značky Audi mohou uživatelé nabíjet střídavým (AC) nebo stejnosměrným (DC) proudem. V závislosti na sadě akumulátorů lze využívat různé nabíjecí výkony. U kompaktní akumulátorové baterie dosahuje nabíjecí výkon až 7,4 kW (AC), ale při rychlém nabíjení HPC (High Power Charging) stejnosměrným napětím (DC) to může být až 100 kW. Velká sada akumulátorů umožňuje ve standardní výbavě nabíjecí výkony až 11 kW (AC), resp. až 125 kW (HPC).
Audi e-tron Charging Service zpřístupňuje s jednou nabíjecí kartou 210 000 veřejných nabíjecích přípojek ve 26 evropských zemích, z toho je 4400 rychlonabíjecích přípojek HPC (stav k dubnu 2021). Majitelé elektromobilu Q4 e-tron neplatí v tarifu Transit v prvním roce žádný základní poplatek. U tohoto tarifu profitují především ze zvýhodněných podmínek v rámci sítě IONITY.
Vysokonapěťová sada akumulátorů je u modelů Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron uložena mezi nápravami, což zajišťuje nízké těžiště a vyvážené rozložení hmotnosti mezi nápravy. Systémy pro řízení podvozku a pohonu jsou vzájemně úzce provázány – jízda v kompaktních SUV s elektrickým pohonem je díky tomu bezpečná a současně i sportovní a komfortní.
Uvedení na trh v létě
První elektromobily Audi Q4 e-tron dorazí na evropské trhy v červnu 2021, Q4 Sportback e-tron bude následovat na sklonku léta. Předprodej bude zahájen ještě v průběhu dubna.
V České republice bude Audi Q4 e-tron ve srovnání s Německem nabízen s bohatší sériovou výbavou, rozšířenou tovární zárukou na 4 roky / 120 000 km a servisním balíčkem pokrývajícím 5 let s nájezdem do 120 tisíc kilometrů. Ceny jednotlivých modelů pro Českou republiku budou oznámeny se zahájením předprodeje 22. dubna.
Zdroj: Tisková zpráva