Spark
Nejprodávanější
Zcela nový elektromobil Spark EV dosahuje dojezd v kombinovaném cyklu město / dálnice podle EPA 132 km, resp. 82 mil při plném nabití baterie. To podle EPA odpovídá palivovému ekvivalentu spotřeby v kombinovaném cyklu město/dálnice 119 MPGe.
foto: Chevrolet
Ve srovnání s průměrným novým vozidlem může potenciálně elektromobil Chevrolet Spark EV ušetřit majiteli v USA až $9000 (6879 €) na nákladech za palivo během pěti let. Ve Spojených státech se Spark začne prodávat v létě ve státech Kalifornie a Oregon. Na vybrané evropské trhy přijde v roce 2014.
VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.
„Jsme připraveni dodávat na trh elektrický automobil, který je nejen hospodárný, ale se kterým je také vzrušující jezdit díky točivému momentu 542 Nm jeho elektromotoru,” řekl Pam Fletcher, výkonný hlavní inženýr GM pro elektrická vozidla.
Soustava lithium-iontových baterií Chevroletu Spark EV s kapacitou 21 kWh bude pokračovatelem tradice značky Chevrolet nabízet nejvyšší omezenou záruku na trhu – osm let, nebo 161 000 km, podle toho, čeho se dosáhne dříve.
Spark EV bude prvním automobilem na trhu nabízejícím právě schválenou nabíječku SAE Combo pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem (DC). Tato možnost, která bude k dispozici krátce po uvedení na trh, a umožní dobít Spark EV na 80 procent kapacity za přibližně 20 minut.
Bateriový systém je přitom schopen absolvovat denně mnohokrát takovéto rychlé dobíjení stejnosměrným proudem. Dobíjení střídavým proudem z běžné zásuvky 230 V trvá přibližně šest až osm hodin. Dobíjecí kabel je součástí standardní výbavy.
„Chevrolet Spark EV je vynikající městský automobil slučující technologii, funkčnost a styl v překvapující souhře,” řekl Cristi Landy, ředitel marketingu malých a elektrických vozidel Chevrolet. „Stavíme na úspěchu modelu Volt a palivem poháněných verzí modelu Spark a nabízíme zábavný a úsporný automobil, kterým budou naši zákazníci rádi jezdit.”
The Chevrolet Spark EV dokáže zrychlit na 100 km/h za méně než 8,5 sekundy díky propojení elektrického motoru s permanentními magnety s výkonem přes 100 kW, s koaxiálním jednotkou pohonu.
Srdcem pohonu modelu Spark EV je v GM vyvinutý, olejem chlazený elektromotor s permanentními magnety. Přes milion zkušebních mil na cestách (1,6 milionu km) se zkušební verzí modelu Spark EV umožnilo inženýrům dosáhnout nejlepší možný výkon elektrického motoru.
Motor a pohonná jednotka se montují v baltimorském závodě GM ve White Marsh, Maryland, USA. Minulý týden v závodě oslavili výrobu motoru pro Spark EV. Poprvé tak velký výrobce automobilů v USA zkonstruoval a vyrobil kompletní elektrický motor i pohonnou jednotku pro moderní elektrický vůz v USA.
Zdroj: Tisková zpráva